86 yaşında, Jacques Pépin Yavaşlamıyor

Idealed

Active member
Yüzyıllar boyunca bilginler ve meraklılar evrenin büyük gizemlerini düşündüler: Karanlık madde nedir? Stonehenge’i kim inşa etti? Zaman ne zaman başladı? Karşı konulmaz bir güç varsa, nasıl hareket ettirilemez bir nesne olabilir?

Ve elbette, tüm bulmacaların bulmacası: Hangisi önce geldi, tavuk mu yumurta mı?

Şef, ressam, sosyal medya aşığı, hayırsever, zanaatkar, tamirci, Galyalı büyücü ve yeni “Tavuk Sanatı: Usta Bir Şefin Resimleri” de dahil olmak üzere birkaç düzine yemek kitabının yazarı olan şef, ressam, kamu televizyonu sunucusu Jacques Pépin’e. , Hikâyeler ve Humble Bird Reçeteleri”, bu konuda bir tutam bile şüphe yok.

86 yaşındaki Bay Pépin, Madison, Conn’daki evinin mutfak adasında bir ziyaretçiyle otururken, somut bir kanıt olmasa da sakin bir otoriteyle, “Bu kesinlikle yumurta,” dedi.


Etrafında hareketlilik dönüyordu. Bay Pépin’in çalışmalarını organize eden, küratörlüğünü yapan ve çeken fotoğrafçı Tom Hopkins, üst kattaki stüdyoda çalışıyordu. Bir misafir, Bay Pépin’in asistanı Kelsey Whitsett ile sohbet ediyordu; bu kişi ara sıra telefona cevap vermek, patronunun hatıralarından bazılarına not eklemek veya bunları düzeltmek ve ikramlar sunmak için izin istedi. Bir Jura espresso makinesi hazır bekliyordu. Buzdolabı inceleme için açıldı: bira, bir kutu preslenmiş havyar, birkaç litre süt ve evet, bir sürü omlet malzemesi.


Jacques Pépin’in yeni kitabı “Tavuk Sanatı”, onun poulet resimleriyle dolu. Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Jacques Pepin, 86

Meslek:
Şef, ressam, yemek kitabı yazarı

Düşünce için yiyecek: “Biriyle yemek yaptığımda her zaman öğrenirim. Çoğu zaman ne yapmamam gerektiğini öğrenirim.”


Lokantacı bir aileden gelen Bay Pépin, Lyon yakınlarındaki küçük bir kasaba olan Neyron’daki evini, doğduğu yer olan Bourg-en-Bresse’de bir mutfak çıraklığı için terk ettiğinde 13 yaşındaydı. Ve açıkça mesleğini iyi öğrendi: Zorunlu askerlik hizmetinin bir parçası olarak Charles de Gaulle’ün kişisel şefi olduğunda henüz 20’li yaşlarındaydı. (Madam de Gaulle ona “küçük Jacques” derdi.)

Dünyayı görmeye aç olan Bay Pepin 1959’da New York’a geldi. “Art of the Chicken”da yazdığına göre planı İngilizce öğrenmek, birkaç yıl Amerika Birleşik Devletleri’nde çalışmak ve ardından “gerçek hayata dönmek”ti. Paris’in dünyası.”

Altmış yıl geçmesine rağmen hala burada yemek yapıyor, öğretiyor, tadıyor ve yemeğin insanları bir araya getirme gücü hakkında konuşuyor. “Dini, cinsiyeti veya ırksal bir uygulaması yok” dedi. “Ocağın gözünde herkes eşittir.”

Connecticut kıyılarına yerleşmeden önce, Bay Pépin, karısı Gloria ve kızları Claudine ile Catskills’de yaşadı ve burada terk edilmiş bir ev satın aldı ve rehabilite etti. “Bir dağın tepesindeydik. Eskiden araba yolunda kayak yapardım” dedi.

Ancak 1974’te bir geyikten kaçmaya çalışırken arabasını çarpmış, birden fazla kırığı, sırtı kırılmış ve bir elinde hasar görmüş, “bu yüzden oradan taşınmaya karar verdik” dedi.

Sadece New York City ve Boston’a kolayca ulaşılabilecek bir yerde olmak istediklerini bilen Pepinler, bazı tanıdıklarının olduğu Madison’ı araştırdı ve sonunda dört dönümlük eski bir tuğla fabrikasını satın aldı. Bina iyi durumda değildi, ancak Bay Pepin “büyük bir olasılık görebiliyordu.”


“Sonsuza kadar burada kalacağımızı hiç düşünmemiştik,” dedi, “ama bizi giderek daha fazla içine çekti. Bahçede çalışıyordum, taş duvarlar örüyordum.” Ayrıca boules mahkemesi için araziyi temizledi ve taş bir barbekü yaptı.

“1959’da buraya geldiğimde, Columbia Üniversitesi’nde yabancı öğrenciler için bir İngilizce programına kaydoldum. Heykel ve çizim dersi aldım ve beni başlatan da bu oldu” dedi Bay Pépin sanat eseri hakkında. Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Yıllar içinde, yenilemeler, genişletmeler ve eklemeler olmuştur. Alt katta depolama alanı ve yukarıda misafirler için bir daire ile arka ev olarak bilinen bir yapı geldi. Birkaç on yıl önce, dergi ve gazete fotoğrafçıları ile televizyon ekiplerinin evde dolanıp mutfağa el koymalarından bıkmış olan Gloria Pépin, kocasına bir ültimatom verdi: Ya giderler ya ben giderim.

Buna göre arka evin zemin katına ikinci bir mutfak yapıldı. Bay Pépin, “Orijinal yapı bize 21.000 dolara mal oldu” dedi. “Yeni mutfakla yeniden düzenlediğimizde, 300.000 dolardı.” Evlilik uyumu: paha biçilemez.

Bay Pépin’in dokunuşu mülkün her yerinde. Her iki mutfakta da fayansları elle boyadı, banyolardaki duş kabinleri için mozaikler yaptı ve karısının isteği üzerine arka evdeki tuvalet dolabının kapısına çiçek resmi yaptı. Ekranlı verandadaki masa mı? Onu evin eski güvertesinden bir yığın tahta ve ziyarete gelen kardeşlerinden birinin yardım eli ile yaptı. Yorucu Bay Pépin ayrıca ön evin mutfağının dışındaki geniş odadaki birden fazla mobilyayı restore etti ya da yeniledi.

Bu mobilya hakkında: Gastronomik terimlerle, bir smorgasbord – bir çift Fransız bergère sandalyesi, çapraz kesim bir altın meşe Misyon tarzı masa, bir Çin dolabı, hem Asya hem de Avrupa unsurlarına sahip bir stand üzerinde bir kakma dolabı. Bay Pépin, birçok parçayı hurdacılardan satın aldığını, ancak iyi bir gözü olduğunu söyledi. Onlar önemsiz değil. Özel bir ödül, 20. yüzyılın ortalarında etkili bir yemek yazarı ve yemek kitabı yazarı olan akıl hocası ve arkadaşı Helen McCully’den miras aldığı merdivenlerin yanındaki salondaki Biedermeier sekreteridir.

Gaston bazen sahibinin yemeklerini eleştirir. Kredi… Tony Cenicola/New York Times

Bay Pépin’in inşa ettiği kitaplıklardan birinin içine tıkıştırılmış – tabii ki onları inşa etti – evde düzenlenen aile kutlamalarından, yardımlardan ve yemek hazırlama gösterilerinden onlarca yıllık menüleri tutan birkaç büyük siyah cilt. Tarife sınırları, her etkinlik için ne pişirdiğini titizlikle yazan Bay Pépin tarafından resmedilmiştir. Örneğin, ağustos ayının başlarındaki bir boules partisi, ballı Brie, mini Reuben sandviçleri, şarküteri ve krostini ile başladı ve fırında somon ve nohut yahnisi ile devam etti. Tatlı olarak 50 şanslı konuğa kayısılı tart ve kurabiye ikram edildi.


“Bu bütün bir hayat. Evliliğimin başından beri bunları yapıyordum,” dedi Bay Pépin menüler hakkında. “Harika anıları geri getiriyor.”

Gloria Pépin Aralık 2020’de öldü. “Tek başımayım, bu yüzden artık küçük tencere kullanıyorum,” dedi Bay Pépin sessizce, mutfakta bir duvarda asılı olan parıldayan, bakır tabanlı tencere setine başını sallayarak. “Her gün yemek yaparım. Ama en çok özlediğim şey bu: Yarım asırdır yaptığımız bir şişe şarabı paylaşmak ve yarım asırdır yaptığımız birlikte yemek yemek.”

Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun.
 
Üst