Audubon Terrace Mahallesine Zeytin Dalı Uzatıyor

Idealed

Active member
Washington Heights’ta Upper Broadway’e doğru ilerliyorsanız, tütsü dükkânını, kaş alma salonunu ve Chipotle’ı geçip 156. Cadde’de sağa bakarsanız, mahalleden büyük ölçüde ayrılmış, heybetli kültürel binalardan oluşan bir manastır göreceksiniz.

Bu, 1904 ile 1930 yılları arasında, doğa bilimci John James Audubon’un eski mülkünün bir bölümünde dikdörtgen bir avlu etrafında yükselen, neo-İtalyan Rönesans yapılarının ağustos topluluğu olan Audubon Terrace.

İlk yıllarında, teras ve onun kurucu kurumu olan Hispanic Society of America, kuzeyden büyük bir çift merdivenle yaklaşılan, o zamanlar büyük ölçüde bir banliyö mahallesi olan yere tamamen açıktı. Ancak 156. Cadde’deki açık alan, 1920’lerin ortalarında yeni bir bina tarafından dolduruldu ve ana giriş olarak Broadway’de dar bir açıklık bırakıldı.


O zamandan beri, Broadway ve Riverside Drive East arasındaki neredeyse tüm şehir bloğunu kaplayan kültür kompleksi, hem 155. hem de 156. Caddelerde mahalleye yüksek duvarlar sundu. Broadway’deki kapılı girişte kimseyi içeri çağıracak çok az tabela var ve son yıllarda terastaki binaların çoğu büyük ölçüde halka kapatıldı.

Hispanik Toplum Müzesi ve Kütüphanesi’nin ana binasının imza alanı olan İspanyol Rönesans tarzı Ana Mahkeme yenileniyor. 2017’den bu yana ilk kez Mart ayında halka açılacak. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times
Tatlı pişmiş toprak süslemelere ve Goya’nın 1910’lara ait bir portresine sahip, kemerli Hispanik Cemiyeti Ana Mahkemesi. Kredi… Hispanik Toplum Müzesi ve Kütüphanesi

Ama değişim geliyor. İki Audubon Terrace kurumu – yeniden adlandırılan Hispanik Toplum Müzesi ve Kütüphanesi ve Amerikan Sanat ve Edebiyat Akademisi – terası çoğunlukla Latin mahallesine ve genel olarak şehre açmayı amaçlayan yenileme çalışmaları ve genişletilmiş programlar peşinde. bazen komşularından uzak olarak görülüyordu, hatta 1990’larda Hispanik Topluluğu eleştirmenlerin liderlerinin çevredeki, büyük ölçüde Dominik topluluğunu Avrupa merkezli küçümsemesi olarak gördükleri için ateş açıyordu.

Kapsayıcılık çalışmaları Mart ayında Hispanic Society’nin mimari açıdan göz kamaştıran ana binasının kapılarının altı yıl sonra ilk kez halka açılmasıyla ivme kazanacak. kuzey, İspanyolca ve Portekizce konuşulan dünyanın arka ve kültürleriyle ilgili yarım milyondan fazla öğeden oluşan olağanüstü zengin bir koleksiyonun deposudur. Kurum ve bir bütün olarak Audubon Terrace, bir demiryolu patronu olan üvey babasından büyük bir servet miras alan ateşli bir İspanyol hayranı ve koleksiyoncu olan Archer M. Huntington’ın vizyonuydu.

Ancak derneğin ana binasının imza alanı olan kemerli, İspanyol Rönesans tarzı Ana Avlu’da nefis pişmiş toprak detaylar ve Francisco de Goya y Lucientes’in – daha yaygın olarak Goya olarak bilinen – Alba Düşesi’nin bir portresi bulunuyor. 2017’den beri tadilat nedeniyle kapalı. Valencialı usta ressam Joaquín Sorolla y Bastida’nın İspanya Vizyonu adlı 14 anıtsal tablosuna ev sahipliği yapan galeri de öyle.

Başlangıçta American Geographical Society tarafından işgal edilen bir binada yer alan Boricua College’ın Hispanic Society’nin çatısından Audubon Terrace üzerinden kuzeydoğuya bakan bir görünümü. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times
Audubon Terrace’ın girişe bir demir kapı yerleştirilmeden önce Broadway üzerinden batıya bakan, tarihi bilinmeyen tarihi bir görüntüsü. Kredi… Hispanik Toplum Müzesi ve Kütüphanesi

Mart ayında, Sorolla’nın ölümünün yüzüncü yılını anmak için, dernek restore edilmiş ve yenilenmiş Ana Avlu, Sorolla Galerisi ve El Cid’e ve diğer güzel heykellere bakan bir açık hava alanı olan Üst Teras’ı yeniden açacak. Broadway kapısına göz alıcı yeni tabelalar yerleştirilecek.

Daha kapsamlı bir master planın parçası olan yenilemeler, Frick Collection’ın mevcut genişlemesinin arkasındaki ekip olan Beyer Blinder Belle ve Selldorf mimarlık firmalarının işi.

Müze ayrıca bu yıl, on yıldan fazla bir süredir bu alanlarda ilk kez daha büyük ölçekli sergiler düzenleyecek. “Picasso ve La Celestina” adlı bir sergi, İspanyol ressamın İspanyol edebiyatının en ünlü ufuk açıcı romanlarından biriyle olan ilişkisini keşfederek ölümünün 50. yıldönümünü kutlayacak.

Audubon Terrace’ta Cass Gilbert tarafından tasarlanan Amerikan Sanat ve Edebiyat Akademisi’nin neo-İtalyan Rönesans tarzı Kuzey Binası. Oditoryumu yenileniyor ve akademi, 50 yılı aşkın bir süredir ilk kez sonbaharda yıl boyunca programlama başlatmayı planlıyor. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times

Terasın en batı ucunda, bir onur topluluğu olan Amerikan Sanat ve Edebiyat Akademisi de, zayıf sirkülasyonu ve erişilebilirliği iyileştirmek için üç binalı kampüsünü yeniliyor. Planlanan iyileştirmeler, halihazırda devam etmekte olan oditoryumunun yenilenmesini içerir. Bu yıldan itibaren akademi, Doğu Binası’nın büyük bir kısmını, akademi tarihinde bu türden ilk çaba olan, beklenen bir stüdyo ikamet programı için sanatçı stüdyoları oluşturmak üzere içini boşaltacak.

Audubon Terrace’ta zengin süslemeli bir kapı. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times
Terasın kurucusu Archer M. Huntington’ın ikinci eşi sanatçı Anna Hyatt Huntington’ın terastaki heykelleri. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times
Anna Hyatt Huntington tarafından Archer M. Huntington kabartması. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times
El Cid Campeador’un anıtsal bir bronz atlı heykeli. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times

Kurum, geleneksel olarak yılda sadece üç ay, gerek kendi üyeleri gerekse prestijli ödüllerin sahipleri tarafından yapılan arka sergileri için kapılarını halka açmıştır. Bununla birlikte, önümüzdeki sonbahardan itibaren grup, 50 yılı aşkın bir süredir ilk kez yıl boyunca programlama sunmayı planlıyor.

Akademinin yönetici direktörü Cody Upton, “Yerel toplulukla ve daha geniş anlamda New York City ile daha fazla bağlantı kurmak istiyoruz” dedi. “Galerilerimizde Washington Heights’a hitap eden ve içinde bulunduğumuzu yansıtan daha fazla sergi olmasını umuyoruz.”

Belki de grubun en iddialı yenileme hedefi aynı zamanda en tartışmalı olanıdır: Terasın karşısında birbirine bakan iki orijinal neo-İtalyan Rönesans binasını birbirine bağlayan bir koridorun inşası. Koridor, merkezinde tekerlekli sandalye erişimine uygun yeni bir ana giriş ile kompleksin uzak batı arsa hattı boyunca ilerleyecektir.

Ancak bu tasavvur edilen koridor, ikisi doğrudan terasın batısında ve üçüncüsü 156. Cadde’nin karşısında olmak üzere, Riverside Drive’daki üç apartmanda komşularla ters düştü. 2021 sonbaharında halka sunulan koridor tasarımı, terasa bakan bir cam duvar, ancak batıya bakan bronz kaplı bir duvar gösterdi.

Hispanic Society, 1905 civarında yapım aşamasında, bölge büyük ölçüde bir banliyö iken West 156th Street’ten güneye bakıyor. Komşu evler yeni kültürel binayı çevreliyor. Kredi… Hispanik Toplum Müzesi ve Kütüphanesi

Ekim ayındaki bir takip toplantısında Bay Upton, gözden geçirilmiş bir planın bronz batı duvarını camla değiştireceğini bildirdi. Ancak komşular, akademinin koridorda ilerlemeye niyetlenmesinden rahatsız oldular ve yeni çizimler veya malzeme örnekleri gösterilmediği için hüsrana uğradılar.

Bay Upton bir e-postada, yeni tasarımın koridorun merkezdeki batı duvarının yüksekliğini iki buçuk fitlik bir azalmayla 17 fit’e indireceğini söyledi. Bu gözden geçirilmiş planları bu ay komşulara göstermeyi umduğunu söyledi.

Audubon Terrace tarihi bir bölge olduğundan, akademinin güncellenmiş planlarını, işi onaylaması gereken 12.

Hispanic Society’de yenileme çalışmalarının ana amacı, müzeyi hem fiziksel hem de mecazi olarak açmak, terası ve müzeyi ilk kez yalnızca tekerlekli sandalye erişimine uygun kılmakla kalmayıp, aynı zamanda toplumu bölge sakinlerinin daha önce hiç görmediği bir kültürel yerleşim bölgesine aktif olarak davet etmektir. her zaman hoş geldiniz hissettim.

Paris’teki Louvre Müzesi’nde İspanyol ve Latin Amerika arka’nın eski küratörü Guillaume Kientz, 2021’de Hispanic Society’nin direktörü oldu. “Bir müze olarak birincil sorumluluğumuz, yakın çevremizle etkileşim kurmaktır” dedi. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times

Paris’teki Louvre Müzesi’nin eski İspanyol ve Latin Amerika küratörü Guillaume Kientz, “Öncelikli hedefim sadece müzeyi hayata döndürmek değil, müzeye hayat vermek” dedi. Cemiyetin müdürü iki yıl önce. “Bu, yeterince değer verilmeyen ve yeterince kullanılmayan büyük bir organizasyon ve ben onu 20. yüzyılın başındaki yerine geri getirmek istiyorum.”

Kurumun erişiminin küresel olmasını amaçlamakla birlikte, “müze olarak birincil sorumluluğumuzun yakın çevremizle ilişki kurmak olduğunu” sözlerine ekledi.


Komşulara karşı böylesi bir misafirperverlik, cemiyette her zaman sergilenmemiştir.

1993 yılında, o zamanki müdürü olan Theodore Beardsley, ArtNews dergisine müzeyi çevredeki topluluğa tanıtmama gerekçesinin, sakinlerinin “düşük bir kültür düzeyine” sahip olması olduğunu söyledi. Bu duygular, o zamanlar derneğin başkanı olan George S. Moore’un mahalleyi “vergi ödemeyen kenar mahalleler” olarak tanımlamasıyla uyum içinde, yerel Dominikliler tarafından protestolara yol açtı. Böyle bir gösteride protestocular, Bay Beardsley’i Audubon Terrace boyunca “Beardsley, ırkçı!”

Bir yıl sonra, Bay Beardsley dernekten ayrıldı, ancak 2006’da kurumun mütevelli heyeti oybirliğiyle, şehir merkezindeki belirsiz yeni bir yer için mahalleyi tamamen terk etme kararı aldı. Kısa ömürlü bir plandı.

Valensiyalı ressamın Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ilk sergisi olan 1909 Sorolla sergisi sırasında derneğin Ana Mahkemesi. Kredi… Hispanik Toplum Müzesi ve Kütüphanesi

Toplumun geçmişteki soğukkanlılığı Washington Heights’ın da ötesine geçti.

Metropolitan Museum of Arka’nın seçilen eski müdürü Philippe de Montebello, “Bilindiği gibi, Hispanik Derneği uzun bir süre sadece kendi topluluğuna değil, müzeler topluluğuna da sırtını döndü” dedi. 2015 yılında derneğin mütevelli heyeti başkanı oldu. “Âlimler içeri girmekte bile zorlandılar. Ziyaretçi kavramı bir baş belası demekti. Bir küratörün araştırma yapmasına engel olur.”

Bununla birlikte Bay de Montebello, koleksiyondaki İspanya’nın arka’sının lehine olan bir dengesizliğin, son birkaç on yılda önemli miktarda Latin Amerika arka’nın satın alınmasıyla giderildiğini kaydetti.

Social Explorer’ın 2016-2020 nüfus sayımı anketine ilişkin bir analizine göre, Bay Kientz’in müdür olarak atanması, toplumun sakinlerinin yaklaşık üçte ikisi Hispanik olan Washington Heights ile olan ilişkisine yeni bir güç kazandırdı. Mahallenin yüzde kırk beşi Dominik kökenli, yüzde 6’sı Meksikalı ve yüzde 5’i Porto Rikolu.

Bay Kientz, “Burada birlikte bir şeyleri yeniden inşa etme fırsatımız var,” dedi. “Onlar için bir kolaylık olmak istiyoruz ve onlar için bir fırsat olmak istiyoruz. Bu, geldiğimden beri birlikte inşa ettiğimiz yenileme ve ortaklıkların ruhudur.”


Bu sosyal yardımın bir amacı, çağdaş sanatçıların çalışmalarını desteklemektir. Dernek bu amaçla, NoMAA olarak bilinen kar amacı gütmeyen bir grup olan Northern Manhattan Arts Alliance ile verimli bir ortaklık arayışına girdi.

1911’de Hispanik Derneği için Sorolla’dan sipariş edilen 14 anıtsal tablo olan İspanya’nın Vizyonu’nu barındıran galeri, altı yıl sonra ilk kez Mart ayında halka yeniden açılacak. Kredi… Hiroko Masuike/New York Times

Geçen yıl dernek, HBO tarafından yaptırılan ve orijinal olarak HBO ve NoMAA tarafından United Palace tiyatrosunda düzenlenen ve Latinx diasporasının 1890’lardan günümüze Yukarı Manhattan’a katkılarını belgeleyen yeni duvar resimlerinden oluşan bir sergi sergiledi; Topluluğun teras komşusu Boricua Koleji de katıldı. Buna ek olarak dernek, Doğu Binasında, Yukarı Manhattanlı Lin-Manuel Miranda’nın müzikal ve sinema filmi “In the Heights”ın gelişiminin izini süren bir gösteriye ev sahipliği yaptı.

Dernek ayrıca, yaz aylarında terasa sanat eserlerinin yerleştirilmesi için grupların ilk yıllık açık çağrısını yapmak için NoMAA ile ortaklık kurdu. Kazanan, Arjantin doğumlu Yukarı Manhattanlı sanatçı Marta Chilindron’un etkileşimli bir enstalasyonu olan “Orange Cube, 2014” Haziran ayında gösterime girecek.

NoMAA’nın yönetici direktörü Niria E. Leyva-Gutiérrez, “Bu, kurumlarımızla evlenmenin gerçekten güzel ve zamanında bir yolu” dedi.

Hispanic Society için “Geleneksel olarak ölü sanatçılarla uğraşmaya alışkınlar,” dedi, “bu yüzden burada yaşayan, nefes alan sanatçılarla birlikteyiz. Özellikle toplulukla en iyi nasıl ilişki kuracaklarını bulmaya kendilerini adadıkları için, bunu yapmanın yollarını bulmakla gerçekten ilgilendiklerini düşünüyorum.”

Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun.
 
Üst