Bir Müzik Yapımcısı Sahilde Bir Ev ve Daha Uyumlu Bir Yolculuk Buluyor

Idealed

Active member
Geçen sonbaharda NJ, Weehawken’e taşındığından beri, Stanley Brown bir gece alışkanlığı geliştirdi: Midtown Manhattan’da işlettiği kayıt stüdyosunda uzun saatler çalışıyor ve genellikle sabahları 2 veya 3’te bir Uber’i eve götürüyor. Manhattan’ın sınırsız manzarasına sahip Hudson Nehri kıyısındaki apartmanına geldiğinde, gününü işlemek için nehir kıyısında sessiz bir yürüyüşe çıkıyor.

Yalnız yaşayan Bay Brown, “Bu yürüyüşü dini olarak yapıyorum” dedi. “Geceleri şehirle konuşuyorum. Neyi satın aldığımı veya orada ne inşa ettiğimi görmek istiyorum. Neler olduğunu ve yarın ne olacağını düşünmenin zamanı geldi.”


54 yaşındaki Bay Brown, 20’li yaşlarının başından beri müzik endüstrisinde çalışıyor. Brooklyn, Bedford-Stuyvesant’ta büyüdü ve kilisede davul ve klavye çaldı. 20’li yaşlarında, hip-hop grubu Run-DMC’nin üyeleriyle tanıştı ve onlar için klavye çalmaya başladı. (Grubun imzası olan halat zincirleriyle süslenmiş ve keytar’da solo çalan “Pause” müzik görüntüsünde onu görebilirsiniz.)

Bay Brown, eşyalarının neredeyse yarısını depoya koyduktan sonra geçen Ekim ayında Weehawken, NJ’de tek yatak odalı bir daireye taşındı. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Kısa süre sonra Jam Master Jay ve yapımcı Hiriam Hicks gibi akıl hocaları ona prodüksiyonun tüm ayrıntılarını öğretti. O zamandan beri, bir dizi R&B ve gospel eylemi için yazdı ve üretti. Destiny’s Child’dan Salt-N-Pepa, Dru Hill ve Michelle Williams gibi sanatçılarla çalıştı. Ayrıca Sony Music’e bağlı bir plak şirketi olan RCA Inspiration’da kıdemli sanatçı ve repertuar direktörü olarak görev yaptı ve kısa süre önce Roc Nation ile bir dağıtım anlaşması imzaladı.


2004 yılında, Bay Brown, North Hills, NY’de iki yatak odalı bir ev satın aldı. Bodrum katında, müzisyenlerin ve diğer yapımcıların New York City’den sık sık ziyaret ettiği bir vokal kabini ile tamamlanmış bir kayıt stüdyosu inşa etti. Ancak şehirden yapılan bu geziler, genellikle bir kayıt seansından sonra iki saatlik bir yolculuk anlamına geliyordu.

Geçen yıl, pandemi Long Island’daki emlak piyasasını ısıttığında, Bay Brown evi için iyi bir fiyat alabileceğini fark etti ve gözünü Stroudsburg, PA’ya dikti. Bir evde yaşayan iki iyi arkadaşı vardı. Orada bir kayıt stüdyosu olan bir ev inşa edebileceğini ve şarkı yazma kamplarına ev sahipliği yapabileceğini düşündüğü kapalı bir topluluk vardı.

Bay Brown, yaşam alanını ve zamanını kontrol altında tutmanın, yaratıcı enerjisini hayatını tanımlayan işe odaklamasına izin verdiğini söyledi. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Ancak New York City ve Stroudsburg arasında kolay bir gidip gelmeyi sağlayan tren yok. Bay Brown’ın arkadaşı yapımcı Rodney (Darkchild) Jerkins, planındaki boşluklara dikkat çekti. Bay Brown, “’Orada kendi başına olacaksın’ gibiydi” diye hatırlıyor. “’Orada kimse çalışmaya gelmiyor.’”


Şüpheler başlayınca yeni bir fırsat ortaya çıktı. Bir arkadaşı aradı ve Bay Brown’a Manhattan’da bir kayıt stüdyosunun açıldığını haber verdi: Kirayı almak mı istedi? Cevap bariz, hemen bir evet oldu.


3500$ | Weehawken, New Jersey

Stanley Brown, 54

Meslek
: Müzik yapımcısı

Hafta sonu hobisi : “Ben bir motosiklet adamıyım. Bisiklete gerçekten çok sıkı binerim. Ama her zaman açık otoyollarda olduğu için daha güvenli. Arkadaşlarımla birlikte Jones Beach’e ya da Hamptons’a gideceğim. [Interstate] 495, günün doğru saatinde tamamen açık.”

izin günlerinde : “Hafta sonları çalışmakla ilgili bir sorunum yok ama mühendislerimi öldürmekten hoşlanmıyorum. Bu yüzden onlara hafta sonları izin veriyorum. Pazar günleri çalışıyorum çünkü Jamaika, Queens’deki kilisemdeyim. Müzik bölümünü yönetiyorum. 21 yıldır oradayım.”

Bay Brown için, bir stüdyoya sahip olmak, “bir balığa su gibidir – onun var olmasına ihtiyacım var” dedi, tesadüfi kafiyesine gülerek. “Müzik, bildiğim tek şey. Tüm yaptığım bu. Ve bir stüdyom varsa her zaman yazabilirim, her zaman müzik çalabilirim, her zaman başka sanatçılarla çalabilirim.”

Bay Brown, bu sonbaharda binada, etrafı saran balkonlu iki yatak odalı bir odaya taşınacak. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Bir plan ortaya çıktı: Evinin satışından elde edilen parayı, önce birkaç oda olarak başlayan ve Bay Brown’ın birlikte çalıştığı bazı yapımcılar için süitler yaratmasıyla hızla tüm kata yayılan Manhattan stüdyosuna yatırım yapmak için kullanacaktı. o. “Artık günün her saatinde yaratabiliyoruz ve alanı yabancılarla paylaşmak zorunda değiliz – enerjiyi sürdürebilirsiniz” diye açıkladı.

Long Island’daki evin satılması ve Pennsylvania planının iptal edilmesiyle Bay Brown kiralık ev aramaya başladı. Binyılın başında Edgewater, NJ’de yaşamıştı ve yakındaki Weehawken’de kıyıya bakmaya başladı. Baktığı ikinci bina, Port Imperial feribot terminalinden bir taş atımı uzaklıkta, Veris Residential’a ait bir sahil mülkü, hemen doğru geldi.

Bay Brown, “Enerji harikaydı” dedi. “İçeri girince otel gibi geldi. Yeni olması hoşuma gitti. Ve manzara büyük bir faktör oynadı.”

Bina, Bay Brown’a imrenilecek bir işe gidip gelme olanağı sağlıyor. Vapurun yaklaştığını gördüğünde, binmek için sekiz dakikası olduğunu biliyor. Oradan Manhattan’a sadece altı dakika var. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Eşyalarının neredeyse yarısını depoya koyduktan sonra geçen Ekim ayında ayda 3.500 dolarlık tek yatak odalı bir daireye taşındı. Bu sonbaharda binada etrafı saran balkonlu iki yatak odalı bir odaya taşınacak. Manhattan’daki stüdyoda olmadığı zamanlarda, sık sık binasının çatı katında, sabah kahvesini içiyor ve şehre gitmeden önce birkaç telefon görüşmesi yapıyor. Güverte ve havuz alanı, mekanı lüks bir otel gibi hissettiriyor: “Sanki her gün evde kalıyorum,” dedi Bay Brown.

Bina aynı zamanda ona kıskanılacak bir işe gidiş geliş imkanı da sağlıyor. Dairesinde tavandan tabana pencerelerden yaklaşan vapuru gördüğünde, binmek için sekiz dakikası olduğunu biliyor. Oradan Manhattan’a sadece altı dakika var ve kısa bir servis onu stüdyosundan birkaç blok öteye götürüyor.


Uzun saatler çalışan biri için bu tür bir kolaylık bir lükstür. Bay Brown, “Ne yaptığım, nerede olduğum konusunda kendimi iyi hissetmemi sağlıyor” dedi. Pek çok insan için olduğu gibi, pandemi ona da önemli olana öncelik verme ve gerisini bir kenara atma fırsatı verdi. Yaşam alanını ve zamanını kontrol altında tutmak, yaratıcı enerjisini kendisini ayakta tutan ve hayatını tanımlayan işe odaklamasına izin veriyor, dedi.

Stüdyo bir rüyanın gerçekleşmesidir, ancak pahalıdır. Bay Brown, “Bunun için tıslamam gerekiyor, bu yüzden her gün orada çalışıyorum ve yazıyorum, sürekli olarak yeni yazarlar ve mühendisler buluyorum” dedi. “Bu bir yatırım. Ama bu noktada, zar atıp bahse gireceksem, kendi üzerime bahse gireceğim. Çünkü kaybetmeye hiç niyetim yok.”

Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun.
 
Üst