Bitkiler sallanıyor ve yapraklar düşüyor; bahçe bırakıyor. Ancak “bahçe temizliğini” yapılacaklar listesinden kahramanca bir hamleyle kontrol etme dürtüsüne sahip olsak da, bu “mutfak zeminini paspaslamak” gibi değildir.
Değerli bir eğitim ve bir sürü hayat var, tüm bu sönen parçaların arasında ve altında.
Claverack, NY’de bir bahçe tasarımcısı olan Peter Bevacqua’nın öğrendiği gibi, bilinçli bir temizlik, siteye özel, bahçeyi iyileştiren fikirler ve ayrıca biraz daha uzun süre tadını çıkarmak için iç mekana getirebileceğiniz mevsimsel parçacıklar sağlayabilir.
Not defterinizi çıkarın: En iyi çalışma zamanı.
Bay Bevacqua, kocası Stephen King ile paylaştığı iki buçuk dönümlük resmi bahçelerde ve daha vahşi dikimlerde olaylar gelişirken izliyor ve ara sıra yardım ediyor. 1988’de, iki eski reklam yaratıcı yönetmeni, 1920’lerin sömürge tarzı evi, Hudson, NY dışında düz bir arazi parçasında bir hafta sonu yeri olarak satın aldı. Yaklaşık beş yıldır, tam zamanlı evleri burası.
Babası ona çocukken bahçe yapmayı öğreten Bay Bevacqua için taşrada olmak, çiftin Yukarı Batı Yakası’ndaki eski dairesinin dışındaki birkaç pencere kutusunun sinir bozucu kısıtlamalarından kurtulmak anlamına geliyordu.
Peter Bevacqua, İngiltere’nin en tanınmış bahçelerinden biri olan Great Dixter’da iki haftalık uygulamalı bir eğitim aldı ve deneyim, Claverack, NY’deki mülkün güneş bahçesini etkiledi, kendisi ve kocası Stephen King’in satın aldığı 1988. Kredi… Peter Bevacqua
İlk başta, resmi bir manzara oluşturmaya başladılar – Bay King, sert peyzaj projeleri ve keskin kenarlarla damgasını vurdu, Bay Bevacqua bitkiler ve daha fazla bitki ile.
Önceki sahibinin ana evden çok uzakta olmayan bir seraya dolambaçlı bir tuğla yolu döşediler ve oraya uzun bir bordür diktiler. Bay Bevacqua bu ilk proje hakkında “Ya da en azından o günlerde bize uzun geliyordu” dedi.
Bay Bevacqua, Doğu Sussex’teki İngiltere’nin en ünlü bahçelerinden biri olan Great Dixter’da iki haftalık uygulamalı bir eğitim yaptıktan sonra, belirsiz bir maceraya dönüştü ve uzun süre daha uzun bir anlam ifade etmeye başladı. Beş kez geri döndü ve Instagram biyografisinde kendine tam bir “Büyük Dixter grubu” dedi.
Bu bağlantı gösteriyor. Çiftin yerinin kalbinde, Temmuz ayı başlarında budanan porsuk ağacı çitiyle tanımlanan dikdörtgen bir oda olan güneş bahçesi var. İçinde çakıl yolları ve coşkulu çiçek tarhları var.
Çitlerin içinde ve ötesinde, büyük boy keklerden dev yeşil düğün pastalarına kadar şimşir küreler ve budama sanatıyla dolu bir dünya onların dünyası. 15 yıldır popüler bir Garden Conservancy Açık Günleri destinasyonu olmuştur ve Nick McCullough, Allison McCullough ve Teresa Woodard’ın “Amerikan Kökleri: Ev Bahçelerimizi Yeniden Tasarlayan Tasarımcılardan Dersler ve İlham” adlı yeni kitabında yer alan 20 bahçeden biridir.
NY, Columbia County’deki Mr. Bevacqua ve Mr. King’in bahçesinin zıt şekilleri, renkleri ve dokuları çakıllı terasın sessizliğinden çıkarılabilir. Kredi… Peter Bevacqua
İşler Yükseliyor: Dikey Düşünün
Sonbaharda, müşterilerin manzaraları ve kendi manzaraları görsel olarak sessizleşirken ve kemiklerini gösterirken, Bay Bevacqua tüm kanıtlar silinmeden önce neyin işe yarayıp neyin yaramadığını kaydediyor. Stratejik olarak yerleştirilmiş ekim ceplerinin açık bırakılmasını, hazırlanmasını ve baharın ekim çılgınlığında cesur, hassas şeyleri – belki de koyu yapraklı cannas veya kırmızı yapraklı hint fasulyesi (Ricinus communis) fidelerini almaya hazır olmasını sağlayarak turları yapacak.
Kompozisyonlarının dayandığı belirli enerjik uzun ömürlüleri kontrol edecek: Düzenleme yapılmadan, bir tasarımın ağırlığını atarak bölgelerini aşırı büyütecekler. Kupa bitkisi (Silphium perfoliatum) ve Tatarian aster (Aster tataricus) bu listede, şimdi azaltıldı veya bahar bölümü için not edildi.
Ancak, izlenmesi gereken daha ince ipuçları da var – “bir manzarayı seçebileceğiniz yerler” de dahil. Bir örnek: bir komşunun dev Crimson King akçaağaç, dedi, “birkaç bahçe sahnemiz için arka plan olarak kullandığım büyük bir tür mor leke.”
Ötesine bakın ve yukarıya bakın: Görsel arka planı nedeniyle, Bay Bevacqua yan yana gelen şekillerin (höyükler, piramitler, sütunlar) daha dinamik bahçe kompozisyonları oluşturacağını biliyordu. Ancak yıllarca, tasarımlarının imzası haline gelen dikeyin tüm potansiyel gücünü kavrayamadı.
“Bunu bana gelebilecek etkiden önce yaptım” dedi. “Aşağıya bakmakla o kadar meşguldüm ki, bu düz arazi parçasının yükseltilerini değiştirebileceğimi hiç düşünmemiştim – ama havada yapabileceğimi fark ettim.”
Açıklama, eski bir kilisenin mimarisini çağrıştırdı, dedi ki: “Gözünüzü göksel ev sahibine ya da oradaki bir şeye yönlendiren bu harika sütunlar her zaman vardır. Ve bahçeyi bu şekilde hareket ettirebilirim. Bu benim için büyük bir ‘aha’ydı.”
Şimdi ne zaman müstakbel bir işe baksa ya da devam eden bir manzarayı gözden geçirse, kendine şunu soruyor: “Buradaki hangi vinyetler ya da görünümler bir dikey kullanabilir?”
Alacalı Euonymus çalıları, Boston sarmaşığı (Parthenocissus tricuspidata) ve Hollandalı boru (Aristolochia) dahil olmak üzere odunsu bitkilerin bir mozaiği garajı kaplar. Kredi… Peter Bevacqua
Katman Üzerine Katman
Bay Bevacqua, kendi bahçesinde, sığla ağacı (Liquidambar styraciflua Slender Silhouette) ve mor yapraklı Avrupa kayını (Fagus sylvatica Red Dikilitaş) dahil olmak üzere klasik, mimari öğelere ek olarak birçok sütunlu öğeye yer açmış. 10 metreye ulaşan bir kır yerlisi olan Silphium bile, özel olarak yaptırdığı uzun bacaklı metal bir destekle dik ve ünsüz tutulur.
Diğer erken çabalar, garajı sadece sarmaşıklarla değil, aynı zamanda alacalı Euonymous bir çalıyla kaplamayı içeriyordu. Boston sarmaşığı (Parthenocissus tricuspidata) ve Dutchman’ın piposu (Aristolochia) ile karışarak bir duvarda düz bir şekilde eğitilmiştir.
Bir çalının bir tırmanıcı gibi davranmasını nasıl sağlarsınız?
Onu duvarın hemen yanına dik ve sana doğru gelen her şeyi kes, dedi Bay Bevacqua. Büyüdükçe, bitki fikri alana kadar yukarı doğru gitmeyen her şeyi kaldırmaya devam edin.
Tek başına bir tane dikmek yerine, yakın ortaklıklar oluşturmak için bitkileri katmanlamak, başka bir favori taktiktir. Ve olasılıkları araştırıyor: Bir Clematis asması için hangi çalı armatür görevi görebilir? Hangi ağaç tırmanma ortancasını (Hydrangea petiolaris) destekleyebilir?
Beş yıl önce bitişikteki küçük bir arsanın satın alınması, Bay Bevacqua ve Bay King’e daha vahşi bir bahçe için bir yer verdi. Kredi… Peter Bevacqua
Vahşi tarafta bir yürüyüş yap
Beş yıl önce, bitişikteki çeyrek dönümlük bir arazi kullanılabilir hale geldiğinde, habitat ekleme ve çiftin geliştirmiş olduğu formaliteye karşıtlık yaratma fırsatı kendini gösterdi. Neredeyse vahşi bahçelerinin başlangıcıydı ve arıcılığa giriş için bir yer sunuyordu.
Bay Bevacqua, “Az önce vahşileşen eski bir çimenlikti,” dedi. “Ve tonlarca istilacı geldi.”
Gelişmiş çeşitliliğe yol açarak onları herbisitler olmadan nasıl bastırabiliriz? Arzu edilen türlerin tohumlarını ekmek için rekabet çok şiddetliydi. Takılan küçük fideler bile tutmaz.
İstenmeyen bitki örtüsünü keserek, Bay Bevacqua büyük bitkileri tanıtmaya başladı. Başarılar arasında Baptisia, goldenrods (Solidago), asterler ve Phlox paniculata Jeana ve ayrıca yabanmersini kutsalları (Ilex verticillata) sayılabilir. Silphium ve Tatarian aster de dahil olmak üzere resmi alanlardan bazı fazla enerjik düzenlemeler de neredeyse vahşi bahçede ev buluyor.
“Bu bir tür deney,” dedi. “Ama benim için anahtar, sadece büyük olan şeyleri dikmekti.”
Portatif spontanelik: Terasta eğlenmek veya sınırdaki ölü bir noktaya takmak için zambak veya lale soğanı kapları. Ampuller her sonbaharda saklanır ve garajda veya serin serada kışlanır. Kredi… Peter Bevacqua
Bazı Hareketli Renkler İçin Plan: Ampulleri Saklamak
En iyi planlanmış bahçenin bile aksesuarlara ihtiyacı vardır – gerektiğinde hizmete girecek hareketli elemanlar.
Dış mekan mobilyaları bir resmi tamamlayabilir. Bay Bevacqua, bir kızılcık (Cornus florida) ile kürek bitkisi (Kalanchoe thyrsiflora) ile dolu bir kaide üzerine büyük bir vazo arasına dört kırmızı sandalye yerleştirdi. Hem ağaç hem de etli sonbaharda kırmızımsı olur, bu nedenle aksi takdirde ölü bir boşluk olacak olan şey birkaç haftalık ateşli, üç notalı uyum haline gelir.
Ancak Bay Bevacqua’nın en sevdiği taşınabilir aksesuarları, önümüzdeki yaz terasta keyfine varacağı Kazablanka zambakları da dahil olmak üzere soğanlı saksıları olabilir veya bir bordürdeki ölü bir noktaya takılabilir. Her sonbaharda laleleri ve zambakları saksıya alıp sular. Hayvanları dışarıda tutmak için yoğun eleme ile kaplanmış saksılar, kışı garajda veya serin serada geçirir, burada erken ilkbaharda bir miktar büyüme göstermeye başlayana kadar kalırlar ve dışarıda bırakılırlar.
Lale kapları ekstra bir fayda sağlar: Botanik bir test sürüşü sağlarlar, bir çeşidi örneklemenin ve daha büyük bir sayıyı toprağa koymadan önce renginin veya yüksekliğinin doğru olup olmadığını anlamanın bir yolu.
Sonbahar temizliğinin ilk aşamalarının bazı parçaları, son zinnia’lar ve solan bir Coleus’tan kesilen yapraklar da dahil olmak üzere küçük düzenlemeler olarak içeriye gelir. Kredi… Peter Bevacqua
Bilinçli Temizleme (ve Bazı Suçsuz Ödüller)
Bahçe geliştikçe, Bay Bevacqua’nın sonbahar temizliği rutini de değişti.
“Bir şeyleri temizlemek için çekiç ve maşa gibi giderdim” dedi.
Evet, kırmızı Habeş muzu (Ensete ventricosum) hala sert bir şekilde kesiliyor ve diğer saksı tropikleriyle mahzende saklanıyor. Ancak başka yerlerde, yönelimi artık ekolojik bahçecilik ilkelerine dayanmaktadır: Kışı geçiren yararlı böcekleri ve diğer organizmaları desteklemek için, mümkün olan her yerde, bol miktarda kuş yemi ve ayrıca iyi bir yaprak altlığı tabanı bırakın.
Sadece resmi alanlar eski tarz bir temizliğe benzeyen bir şey alır. Ve bu bile aslında doğra ve bırak tarzında bir dizi mini temizleme, “son haftalarda belki beş geçiş yaparak, böylece parçalar daha küçük olur ve sadece yerleşir ve bozulur” dedi Bay Bevacqua.
Aynı zamanda, bahçenin büyük bir kısmı hala ayaktayken, ani bir sert dona yakalanmadığı anlamına gelir.
Neredeyse yerli bahçeyi de aşamalı olarak kesiyor, ancak son kesimler en az 12 inç yüksekliğinde yapılıyor ve daha fazla kışlama habitatı bırakıyor – yerli arıların içine girebileceği içi boş gövdeler de dahil.
Bazı kıyılmış toplamalar tam olarak düşmez, ancak canlı tropik bitki örtüsünü doğal sonbahar kır çiçekleriyle birleştiren doğaçlama düzenlemelerin malzemesi olarak içeriye gelir. Bu düzenlemeler odaları ve bahçıvanın ruhunu aydınlatır.
“Bu küçük buketleri içeri getirmek için yaparsam,” dedi Bay Bevacqua, “hala devam edebilecek gibi göründüğünde bahçeyi yavaş yavaş parçalara ayırmaktan daha az suçlu hissediyorum.”
Margaret Roach, web sitesinin ve podcast’in yaratıcısı Bahçeye Giden Yol , ve aynı adlı bir kitap.
Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun.
Değerli bir eğitim ve bir sürü hayat var, tüm bu sönen parçaların arasında ve altında.
Claverack, NY’de bir bahçe tasarımcısı olan Peter Bevacqua’nın öğrendiği gibi, bilinçli bir temizlik, siteye özel, bahçeyi iyileştiren fikirler ve ayrıca biraz daha uzun süre tadını çıkarmak için iç mekana getirebileceğiniz mevsimsel parçacıklar sağlayabilir.
Not defterinizi çıkarın: En iyi çalışma zamanı.
Bay Bevacqua, kocası Stephen King ile paylaştığı iki buçuk dönümlük resmi bahçelerde ve daha vahşi dikimlerde olaylar gelişirken izliyor ve ara sıra yardım ediyor. 1988’de, iki eski reklam yaratıcı yönetmeni, 1920’lerin sömürge tarzı evi, Hudson, NY dışında düz bir arazi parçasında bir hafta sonu yeri olarak satın aldı. Yaklaşık beş yıldır, tam zamanlı evleri burası.
Babası ona çocukken bahçe yapmayı öğreten Bay Bevacqua için taşrada olmak, çiftin Yukarı Batı Yakası’ndaki eski dairesinin dışındaki birkaç pencere kutusunun sinir bozucu kısıtlamalarından kurtulmak anlamına geliyordu.
Peter Bevacqua, İngiltere’nin en tanınmış bahçelerinden biri olan Great Dixter’da iki haftalık uygulamalı bir eğitim aldı ve deneyim, Claverack, NY’deki mülkün güneş bahçesini etkiledi, kendisi ve kocası Stephen King’in satın aldığı 1988. Kredi… Peter Bevacqua
İlk başta, resmi bir manzara oluşturmaya başladılar – Bay King, sert peyzaj projeleri ve keskin kenarlarla damgasını vurdu, Bay Bevacqua bitkiler ve daha fazla bitki ile.
Önceki sahibinin ana evden çok uzakta olmayan bir seraya dolambaçlı bir tuğla yolu döşediler ve oraya uzun bir bordür diktiler. Bay Bevacqua bu ilk proje hakkında “Ya da en azından o günlerde bize uzun geliyordu” dedi.
Bay Bevacqua, Doğu Sussex’teki İngiltere’nin en ünlü bahçelerinden biri olan Great Dixter’da iki haftalık uygulamalı bir eğitim yaptıktan sonra, belirsiz bir maceraya dönüştü ve uzun süre daha uzun bir anlam ifade etmeye başladı. Beş kez geri döndü ve Instagram biyografisinde kendine tam bir “Büyük Dixter grubu” dedi.
Bu bağlantı gösteriyor. Çiftin yerinin kalbinde, Temmuz ayı başlarında budanan porsuk ağacı çitiyle tanımlanan dikdörtgen bir oda olan güneş bahçesi var. İçinde çakıl yolları ve coşkulu çiçek tarhları var.
Çitlerin içinde ve ötesinde, büyük boy keklerden dev yeşil düğün pastalarına kadar şimşir küreler ve budama sanatıyla dolu bir dünya onların dünyası. 15 yıldır popüler bir Garden Conservancy Açık Günleri destinasyonu olmuştur ve Nick McCullough, Allison McCullough ve Teresa Woodard’ın “Amerikan Kökleri: Ev Bahçelerimizi Yeniden Tasarlayan Tasarımcılardan Dersler ve İlham” adlı yeni kitabında yer alan 20 bahçeden biridir.
NY, Columbia County’deki Mr. Bevacqua ve Mr. King’in bahçesinin zıt şekilleri, renkleri ve dokuları çakıllı terasın sessizliğinden çıkarılabilir. Kredi… Peter Bevacqua
İşler Yükseliyor: Dikey Düşünün
Sonbaharda, müşterilerin manzaraları ve kendi manzaraları görsel olarak sessizleşirken ve kemiklerini gösterirken, Bay Bevacqua tüm kanıtlar silinmeden önce neyin işe yarayıp neyin yaramadığını kaydediyor. Stratejik olarak yerleştirilmiş ekim ceplerinin açık bırakılmasını, hazırlanmasını ve baharın ekim çılgınlığında cesur, hassas şeyleri – belki de koyu yapraklı cannas veya kırmızı yapraklı hint fasulyesi (Ricinus communis) fidelerini almaya hazır olmasını sağlayarak turları yapacak.
Kompozisyonlarının dayandığı belirli enerjik uzun ömürlüleri kontrol edecek: Düzenleme yapılmadan, bir tasarımın ağırlığını atarak bölgelerini aşırı büyütecekler. Kupa bitkisi (Silphium perfoliatum) ve Tatarian aster (Aster tataricus) bu listede, şimdi azaltıldı veya bahar bölümü için not edildi.
Ancak, izlenmesi gereken daha ince ipuçları da var – “bir manzarayı seçebileceğiniz yerler” de dahil. Bir örnek: bir komşunun dev Crimson King akçaağaç, dedi, “birkaç bahçe sahnemiz için arka plan olarak kullandığım büyük bir tür mor leke.”
Ötesine bakın ve yukarıya bakın: Görsel arka planı nedeniyle, Bay Bevacqua yan yana gelen şekillerin (höyükler, piramitler, sütunlar) daha dinamik bahçe kompozisyonları oluşturacağını biliyordu. Ancak yıllarca, tasarımlarının imzası haline gelen dikeyin tüm potansiyel gücünü kavrayamadı.
“Bunu bana gelebilecek etkiden önce yaptım” dedi. “Aşağıya bakmakla o kadar meşguldüm ki, bu düz arazi parçasının yükseltilerini değiştirebileceğimi hiç düşünmemiştim – ama havada yapabileceğimi fark ettim.”
Açıklama, eski bir kilisenin mimarisini çağrıştırdı, dedi ki: “Gözünüzü göksel ev sahibine ya da oradaki bir şeye yönlendiren bu harika sütunlar her zaman vardır. Ve bahçeyi bu şekilde hareket ettirebilirim. Bu benim için büyük bir ‘aha’ydı.”
Şimdi ne zaman müstakbel bir işe baksa ya da devam eden bir manzarayı gözden geçirse, kendine şunu soruyor: “Buradaki hangi vinyetler ya da görünümler bir dikey kullanabilir?”
Alacalı Euonymus çalıları, Boston sarmaşığı (Parthenocissus tricuspidata) ve Hollandalı boru (Aristolochia) dahil olmak üzere odunsu bitkilerin bir mozaiği garajı kaplar. Kredi… Peter Bevacqua
Katman Üzerine Katman
Bay Bevacqua, kendi bahçesinde, sığla ağacı (Liquidambar styraciflua Slender Silhouette) ve mor yapraklı Avrupa kayını (Fagus sylvatica Red Dikilitaş) dahil olmak üzere klasik, mimari öğelere ek olarak birçok sütunlu öğeye yer açmış. 10 metreye ulaşan bir kır yerlisi olan Silphium bile, özel olarak yaptırdığı uzun bacaklı metal bir destekle dik ve ünsüz tutulur.
Diğer erken çabalar, garajı sadece sarmaşıklarla değil, aynı zamanda alacalı Euonymous bir çalıyla kaplamayı içeriyordu. Boston sarmaşığı (Parthenocissus tricuspidata) ve Dutchman’ın piposu (Aristolochia) ile karışarak bir duvarda düz bir şekilde eğitilmiştir.
Bir çalının bir tırmanıcı gibi davranmasını nasıl sağlarsınız?
Onu duvarın hemen yanına dik ve sana doğru gelen her şeyi kes, dedi Bay Bevacqua. Büyüdükçe, bitki fikri alana kadar yukarı doğru gitmeyen her şeyi kaldırmaya devam edin.
Tek başına bir tane dikmek yerine, yakın ortaklıklar oluşturmak için bitkileri katmanlamak, başka bir favori taktiktir. Ve olasılıkları araştırıyor: Bir Clematis asması için hangi çalı armatür görevi görebilir? Hangi ağaç tırmanma ortancasını (Hydrangea petiolaris) destekleyebilir?
Beş yıl önce bitişikteki küçük bir arsanın satın alınması, Bay Bevacqua ve Bay King’e daha vahşi bir bahçe için bir yer verdi. Kredi… Peter Bevacqua
Vahşi tarafta bir yürüyüş yap
Beş yıl önce, bitişikteki çeyrek dönümlük bir arazi kullanılabilir hale geldiğinde, habitat ekleme ve çiftin geliştirmiş olduğu formaliteye karşıtlık yaratma fırsatı kendini gösterdi. Neredeyse vahşi bahçelerinin başlangıcıydı ve arıcılığa giriş için bir yer sunuyordu.
Bay Bevacqua, “Az önce vahşileşen eski bir çimenlikti,” dedi. “Ve tonlarca istilacı geldi.”
Gelişmiş çeşitliliğe yol açarak onları herbisitler olmadan nasıl bastırabiliriz? Arzu edilen türlerin tohumlarını ekmek için rekabet çok şiddetliydi. Takılan küçük fideler bile tutmaz.
İstenmeyen bitki örtüsünü keserek, Bay Bevacqua büyük bitkileri tanıtmaya başladı. Başarılar arasında Baptisia, goldenrods (Solidago), asterler ve Phlox paniculata Jeana ve ayrıca yabanmersini kutsalları (Ilex verticillata) sayılabilir. Silphium ve Tatarian aster de dahil olmak üzere resmi alanlardan bazı fazla enerjik düzenlemeler de neredeyse vahşi bahçede ev buluyor.
“Bu bir tür deney,” dedi. “Ama benim için anahtar, sadece büyük olan şeyleri dikmekti.”
Portatif spontanelik: Terasta eğlenmek veya sınırdaki ölü bir noktaya takmak için zambak veya lale soğanı kapları. Ampuller her sonbaharda saklanır ve garajda veya serin serada kışlanır. Kredi… Peter Bevacqua
Bazı Hareketli Renkler İçin Plan: Ampulleri Saklamak
En iyi planlanmış bahçenin bile aksesuarlara ihtiyacı vardır – gerektiğinde hizmete girecek hareketli elemanlar.
Dış mekan mobilyaları bir resmi tamamlayabilir. Bay Bevacqua, bir kızılcık (Cornus florida) ile kürek bitkisi (Kalanchoe thyrsiflora) ile dolu bir kaide üzerine büyük bir vazo arasına dört kırmızı sandalye yerleştirdi. Hem ağaç hem de etli sonbaharda kırmızımsı olur, bu nedenle aksi takdirde ölü bir boşluk olacak olan şey birkaç haftalık ateşli, üç notalı uyum haline gelir.
Ancak Bay Bevacqua’nın en sevdiği taşınabilir aksesuarları, önümüzdeki yaz terasta keyfine varacağı Kazablanka zambakları da dahil olmak üzere soğanlı saksıları olabilir veya bir bordürdeki ölü bir noktaya takılabilir. Her sonbaharda laleleri ve zambakları saksıya alıp sular. Hayvanları dışarıda tutmak için yoğun eleme ile kaplanmış saksılar, kışı garajda veya serin serada geçirir, burada erken ilkbaharda bir miktar büyüme göstermeye başlayana kadar kalırlar ve dışarıda bırakılırlar.
Lale kapları ekstra bir fayda sağlar: Botanik bir test sürüşü sağlarlar, bir çeşidi örneklemenin ve daha büyük bir sayıyı toprağa koymadan önce renginin veya yüksekliğinin doğru olup olmadığını anlamanın bir yolu.
Sonbahar temizliğinin ilk aşamalarının bazı parçaları, son zinnia’lar ve solan bir Coleus’tan kesilen yapraklar da dahil olmak üzere küçük düzenlemeler olarak içeriye gelir. Kredi… Peter Bevacqua
Bilinçli Temizleme (ve Bazı Suçsuz Ödüller)
Bahçe geliştikçe, Bay Bevacqua’nın sonbahar temizliği rutini de değişti.
“Bir şeyleri temizlemek için çekiç ve maşa gibi giderdim” dedi.
Evet, kırmızı Habeş muzu (Ensete ventricosum) hala sert bir şekilde kesiliyor ve diğer saksı tropikleriyle mahzende saklanıyor. Ancak başka yerlerde, yönelimi artık ekolojik bahçecilik ilkelerine dayanmaktadır: Kışı geçiren yararlı böcekleri ve diğer organizmaları desteklemek için, mümkün olan her yerde, bol miktarda kuş yemi ve ayrıca iyi bir yaprak altlığı tabanı bırakın.
Sadece resmi alanlar eski tarz bir temizliğe benzeyen bir şey alır. Ve bu bile aslında doğra ve bırak tarzında bir dizi mini temizleme, “son haftalarda belki beş geçiş yaparak, böylece parçalar daha küçük olur ve sadece yerleşir ve bozulur” dedi Bay Bevacqua.
Aynı zamanda, bahçenin büyük bir kısmı hala ayaktayken, ani bir sert dona yakalanmadığı anlamına gelir.
Neredeyse yerli bahçeyi de aşamalı olarak kesiyor, ancak son kesimler en az 12 inç yüksekliğinde yapılıyor ve daha fazla kışlama habitatı bırakıyor – yerli arıların içine girebileceği içi boş gövdeler de dahil.
Bazı kıyılmış toplamalar tam olarak düşmez, ancak canlı tropik bitki örtüsünü doğal sonbahar kır çiçekleriyle birleştiren doğaçlama düzenlemelerin malzemesi olarak içeriye gelir. Bu düzenlemeler odaları ve bahçıvanın ruhunu aydınlatır.
“Bu küçük buketleri içeri getirmek için yaparsam,” dedi Bay Bevacqua, “hala devam edebilecek gibi göründüğünde bahçeyi yavaş yavaş parçalara ayırmaktan daha az suçlu hissediyorum.”
Margaret Roach, web sitesinin ve podcast’in yaratıcısı Bahçeye Giden Yol , ve aynı adlı bir kitap.
Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun.