Helikopterler Ev Sahiplerine Karşı: Çok Hamptons Dövüşü

Idealed

Active member
Hamptons’ın sakin kumsalları, kutudan yeni çıkmış beyaz spor ayakkabılarının 3,500 fit altındayken, her yerde bulunan bir helikopter kiralama şirketi olan Blade’in genel müdürü Rob Wiesenthal, hizmetin Long Island’ın kargaşasını nasıl aşabileceğini övündü. Otoban. Bir New Yorklu, Manhattan’dan East Hampton’a 40 dakikada, otoyolun trafikle birlikte iki buçuk, bazen de altı saatten daha iyi gidebilir.

Bay Wiesenthal, “Bu bir oyun değiştirici” dedi. Bunun dışında gürültü önleyici kulaklığı çalışmıyordu ve uğultudan tek bir kelime bile duyulmuyordu. Başka birini buldu. Bu bir oyun değiştirici, dedi tekrar mikrofona.

Yüksek sesle, hızlı, koltuk başına ödemeli helikopterler, sahile fermuar çekme rahatlığı için tek yön 700 doları yukarı harcayacak kadar zengin olan artan sayıda insan için Hamptons’a gidip gelmeyi gerçekten değiştirdi. Ancak, uçuş yollarının altında yaşayan bazı insanlara göre, uçakların çoğu kum tepelerinin üzerinde döndükçe, yerdeki yaşam biçimini de değiştirdiler. Helikopterlerin kanatlarının aşağıdaki kiremit tarzı malikanelerin pencerelerini şıngırdattığını ve hırıltıları havuz kenarındaki konukları kokteyllerini yudumlarken bağırmaya zorlarken mülk değerlerini yok ettiğini söylüyorlar.


East Hampton Municipal Havalimanı’ndan bir helikopter havalanıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Şimdi uçaklar şehrin başka bir dönüşümünün arkasında: 17 Mayıs’tan itibaren East Hampton belediye havaalanı 85 yıllık operasyonun ardından kapanacak. 19 Mayıs’ta kasaba, havalimanını özel kullanım tesisi olarak yeniden açacak; sokağa çıkma yasakları uygulayabilir ve uçuş sayısını keskin bir şekilde azaltabilir. Helikopterlerin yolunun altında kalan sakinlerin kendi tür gürültülerini çıkarmalarının sonucuydu: 2020’de, pandemi nedeniyle uçuşlar sınırlıyken, o sezon toplam 4.638 kez şikayet eden iki hane de dahil olmak üzere şikayetler yağmaya devam etti.


Havaalanının kapanması, Hamptons’taki bir pandemi saldırısının hızlandırdığı paylaşılabilir helikopterler genişledikçe, son yıllarda giderek artan bir şekilde artan hava-kara savaşının zirvesini işaret ediyor. Yirmi yıl önce kasaba, sonunda yerel kontrolü yeniden kazanmak için havaalanı için federal hibe parasını reddetmek gibi alışılmadık bir adım attı; Geçen yıl bu para tükendi ve Doğu Hampton Kasabası tarafından daha fazla yerel kontrol ve kısıtlamalara yol açtı.

Yine de, yüksek yaz mevsimi yaklaşırken, gürültü sakinleşmekten çok uzak: Havaalanının kırılgan yaz ekonomisini desteklediğini savunarak, uçak meraklıları ve girişimciler ve ayrıca sakinler, uçak filolarının küçük iniş pistlerine yönlendirileceğinden korkuyorlar. Montauk gibi mahalleler, birkaç dava ile East Hampton Town’ı vurdu.

Bölgeye ihtiyaç duyulan işleri çekmek için havalimanını destekleyen sevilen yerel esnafın yer aldığı video reklamlar sosyal medyayı doldururken, gürültü şikayetlerini (ve dolayısıyla kapatma vakasını) artırmak için taban kampanyaları planları gelen kutularında beliriyor. East Hampton Havaalanı’nı kurtarmak veya kapatmak için yoldan geçenlere yalvaran avlu işaretleri, Hamptons’ta çitler kadar yaygın görünüyor.

East Hampton Havaalanı’na giden helikopterler, kıyı şeridinden ve Bridgehampton’daki bu evlerin üzerinden geliyor. Kredi… The New York Times için Eric Striffler

Bütün taraflar bencilliğin (onlar tarafından değil, başkaları tarafından) suçlanmak olduğunu söylüyor. Güzergâhların altındaki sakinler, benmerkezci helikopterler ve işe gidiş geliş ücretlerinden ödün vermeyen özel jet yolcuları tarafından kuşatıldıklarını söylüyorlar. Eğlencelerini mahvettikleri rahatsız edici yüksek uçucular ve işleri için endişelenen dünyanın en iyi yerlilerinden oluşan alışılmadık bir koalisyon tarafından çürütülürler. Hamptons gayrimenkulüne sahip olacak kadar ayrıcalıklı olanlardan oluşan bir zümrenin, kişisel parçaları ve sessizliği adına bir belediye malını devirdiğini söylüyorlar.

Southampton kasabasının amiri Jay Schneiderman, “Havaalanının küçük bir grup insana hizmet ettiğini ve büyük bir grup insanı olumsuz etkilediğini düşünenler var ve bunun tersini hisseden insanlar var” dedi. uçağın üzerinden yüksek sesle geçtiği.

Bose gürültü önleyici kulaklıklar, bir Blade helikopterinde pilot koltuğunun üzerine asılır. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Schneiderman, “Her iki taraf da bazı açılardan haklı: Evet, havalimanı uzun zamandır burada ama değişti, uçaklar değişti, uçuş düzenleri değişti” dedi. “Aslında eskisi ile aynı havaalanı değil.”

Kasaba tarafından sağlanan verilere göre, pandemiden önce, 2019’da East Hampton havaalanında yaklaşık 30.000 uçak kalktı veya indi. Helikopterler, turboprop uçaklar ve jetler de dahil olmak üzere uçuşların üçte birinden daha azını oluştursa da, kasaba tarafından yaptırılan bir araştırmaya göre, şikayetlerin yüzde 50’sinden fazlasını rutin olarak karıştırıyorlar. Blade’in bir sözcüsü, havaalanına veya havaalanından kaç uçuş düzenlediğini açıklamadı. E-posta yoluyla, bir charter ve ortak jet servisi olan NetJets, bu makale için yorum yapmayı veya uçuş sayısını vermeyi reddetti.

Yerel haber dergisi “Dan’s Papers”ın kurucusu Dan Rattiner, kasaba 1980’lerin sonlarında yaklaşık 600 dönümlük arazisine kaygan, birinci sınıf bir tesis getirmek için ilk kez başarısız bir yarışma düzenlediğinde daha büyük bir resmin ortaya çıktığını gördü. Sorunun havaalanının ötesine geçtiğini ve Hamptons’ın son yıllarda değişen kimliğiyle ilgili sürtüşmelere kadar gittiğini söyledi; seçkin sahil hideaway’den ışıltılı bir sahneye dönüştü.

East Hampton Belediye Havalimanı için gürültü şikayetlerinin körüklediği bir kavga, havalimanının kapanmasına neden oldu. Özel kullanımlı bir tesis olarak yeniden açılması planlanıyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

1955’ten beri Hamptons’ta yaşayan Bay Rattiner, “Giderek daha fazla insanın burayı ziyaret etmesini ve burayı kurtarmak için daha fazla gelir ve daha iyi para kazanma arzusundan yola çıktık” dedi. Bu oldu. Şimdi sorun şu, yel değirmenlerini, güzel manzaraları, gün batımlarını, kumsalları, sessizliği görmeye geldiklerini kaybedecek miyiz?”

Sorun Shane Dyckman’ı parçaladı. Flying Point Surf School’un ve Sag Harbor’da bir kafe olan Sagtown’ın sahibi Bay Dyckman, Blade sponsorluğunda bir havaalanı yanlısı isim ortaya çıktı (tazmin edilmedi, dedi). Bir röportajda, “Milyarderler kesinlikle Gulfstream’lerinde uçuyor, milyonerler helikopterlere biniyor ve yerel halk her zaman havaalanının orada olmasını taahhüt etti” dedi.


Ancak Sagtown’daki bazı müşterilerden latte içerek aldığı zehirden sonra, şimdi konuştuğuna pişman olduğunu ve bazı sınırlar için olduğunu söyledi. “Muhtemelen biraz kontrolden çıktı, ne olmadı?” Bay Dyckman, havaalanındaki bir röportajda söyledi. Bu nedenle, sahilde park etme, süpermarketlerdeki kuyruklar ve 27. Rotadaki trafik de öyle, diye ekledi, “Yazın buraya mı geldiniz?”

Finansal hizmetlerden emekli olan John Kirrane, uçağın havaalanına giderken kullandığı rotanın altındaki Noyack mezrasında tam gün yaşıyor. “Fazladan bir saati trene, otobüse ya da Uber’e harcamak istemediğiniz için Manhattan’dan East Hampton’a helikopter almak, burada sahip olduklarımızı gerçekten takdir etmiyor gibi görünüyor” dedi. Bay Kirrane, 65.

Ancak Blade, 2014’te LIE’de Out East’e adım atmaya bir alternatif olarak ortak helikopterlerini tanıttığında veya yalnızca ayakta duran Long Island Demiryolu Yolu arabalarına sıkıştığında bu rahatlığı satıyordu. (NetJets’in bir sözcüsü, NetJets’in East Hampton hizmetini ne zaman işletmeye başladığını söylemedi.) East Hampton kasabası tarafından işe alınan Massachusetts merkezli bir ulaşım planlama danışmanlığı olan HMMH’ye göre, 2015 yılında, Temmuz ayının başından Eylül ayının sonuna kadar yaklaşık 19.000 şikayet vardı. konuyu incelemek için.

2019’a kadar aynı dönem için şikayetler yaklaşık 47.000’e fırladı. Araştırmaya göre, yaza ilişkin şikayetler, çoğunlukla uçuş yolları boyunca sadece 553 haneden geldi.

Jamesport’ta yaşayan John Cullen, yaz hafta sonları günde yaklaşık sekiz kez evinin üzerinde uçan helikopterlerden şikayet etmek için aradı. Helikopter pilotları ağırlıklı olarak evini atlayan bir rotaya geçti. Kredi… The New York Times için Eric Striffler

Riverhead kasabasındaki Jamesport’ta yaşayan bir yatırımcı olan 62 yaşındaki John Cullen, sık sık şikayet edenlerden biri. Yaz hafta sonlarında, 100’den fazla uçak her gün evinin üzerine süzülerek geçtiğinde, günde ortalama sekiz tane olduğunu söyledi. Long Island’ın Kuzey Çatalında olmasına rağmen, havaalanından 20 milden fazla ve Peconic Körfezi ile ayrılmış olmasına rağmen, Manhattan’dan ortak bir uçuş yolunun altında yatıyor.

Havaalanının destekçileri Bay Cullen ve sakinlerin bir azınlığının kapatmak için zarları haksız yere doldurduğunu söylese de, Bay Cullen şikayet eden hane sayısının düşük olmasının kaç kişinin etkilendiğini yansıtmadığını, sadece çok azının rahatsız olduğunu veya nasıl yapılacağını bildiğini söyledi. bildiri.

Geçen yıl, haykırışa yanıt olarak, birçok helikopter pilotu ağırlıklı olarak Bay Cullen’ın evini atlayan bir rotaya geçti, bunun yerine Doğu Hampton’daki Georgica Pond mülklerinin üzerinden batıya doğru sola doğru uçmadan önce Atlantik Okyanusu üzerinden uçtu. (Blade’den Bay Wiesenthal, Steven Spielberg ve Ronald Perelman gibi insanların evleri ve özel jetleri olduğu yerlerde çok az şikayetin ortaya çıktığını belirtiyor. )

Havaalanının planlanan kapatılması, uzun süredir devam eden bir hava-kara savaşının zirvesini işaret ediyor. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

Bay Cullen, daha sessiz gökyüzü altında, hala her gün üç ila beş gürültü şikayeti için aradığını söyledi. Bay Cullen, “Onlara bağlı kalmak istiyorum,” dedi. “Acıdan kurtuldum, ama acı korkunçtu.”

Douglas Elliman ile ortak bir komisyoncu olan Paul Brennan, Doğu beyaz çamları üzerinde vızıldayan helikopterlerin veya gaklayan karabataklarla rekabet eden jet gümbürtülerinin, bazılarının iddia ettiği gibi bir mülkün değerini gerçekten etkilemesinin olası görünmediğini söyledi. Özellikle pandemi ışığında, Hamptons konutlarına olan talebi artırdığını ekledi – nerede olursa olsun.


Bay Brennan, “Otoyol üzerinde sıcak kek gibi satılan evlerimiz var, oysa kimse onlara dokunmadan önce,” dedi. “Havaalanı mülkün değerini etkiler mi? Hayır. Yaşam kalitesini etkiler mi? Evet.”

Asfaltın her iki tarafında muazzam miktarda zenginlik var, bu durum bazılarının anlaşmazlığı yüzde bire yüzde iki olarak çerçevelendirmesine neden oldu: milyonerler (bir helikopter koltuğu için yüzlerce para harcayabilen ziyaretçi) ve milyarderler ( Hamptons, yukarıda vızıldadıkları seçkinlere indi).

Bu, her iki taraftaki bazı kişilerin saptırdığı bir tanımlamadır: Kapatılan kampta, çoğu kişi bunun sadece bahçe partilerinin mahvolmasıyla değil, çevreyle ilgili kaygılarıyla da ilgili olduğu konusunda ısrar ediyor – hatta insanları oturmaya teşvik etseler bile. Bunun yerine LIE trafiği.

Bay Kirrane, kendisini rahatsız edenin kimin uçtuğu değil, aşağıdaki balıkkartalı ve kum tepelerinin tadını çıkarmaya çalışanlar için nelerin önemsemediği olarak algıladığını söyledi. “Benim saatim, altımdaki insanlar için yüzlerce saatlik kesintiden daha önemli” meselesinin tamamı bu” dedi.

Üç özel jette hissesi bulunan Andy Sabin, havalimanının kapatılmasını durdurmak için açılan davalardan birine katıldı. İnsanlar öyle ya da böyle buraya gelecekler” dedi. Kredi… The New York Times için Eric Striffler

Uluslararası bir metal şirketine sahip olan ve üç özel jette hissesi olan Amagansett mezrasında oturan 76 yaşındaki Andy Sabin için, uçanların zenginliği, havaalanının kurtarılması gereken hayati bir ekonomik itici güç olmasının bir parçası.

Aynı zamanda bir hayırsever olan ve belediye havaalanının kapatılmasını durdurmak için Suffolk County Yüksek Mahkemesi’nde açılan davalardan birine katılan Bay Sabin, “İnsanlar öyle ya da böyle buraya gelecekler” dedi. Kendi parasını yerel gazetelerdeki havaalanı yanlısı ilanlara harcadı. “Daha zengin toplulukların çoğu, bulaşık makinelerinden inşaatçılara, çiftçilerden bahçe bahçecilerine ve yabani otlara kadar her şeyi işleri sağlıyoruz. Sizce işleri nereden geliyor?”


Bir röportajda, Blade’den Bay Wiesenthal, şirketini zenginlikten uzaklaştırdı ve paylaşılan helikopter filosunu toplu taşıma, hatta havadaki şehir otobüsleriyle karşılaştırdı. Blade’in işlevsiz ve inanılmaz derecede zengin bir Hamptons ailesi hakkında “Succession” adlı TV şovunda yer alması talebini, aşırılığın herhangi bir lekesinden kaçınmak için reddettiğini söyledi. “Bu bizim istediğimiz bir bakış değil,” dedi.

East Hampton Havalimanı’nın 85 yıllık operasyonunun ardından 17 Mayıs’ta kapanması planlanıyor. Özel kullanımlı bir tesis olarak yeniden açılacak. Kredi… The New York Times için Karsten Moran

HBO sözcüsü etkileşimi teyit edemedi, ancak Blade’in şovda görünmediğini doğruladı.

Bay Wiesenthal iyi bir komşu olmak istediğini söyledi. Blade, neredeyse gürültüsüz elektrikli araç olan Elektrikli Dikey Uçak olarak bilinen gelecekte bir filoya katılmayı planladığını söyledi.

Ama hepsinden öte – kelimenin tam anlamıyla – geçtiğimiz Perşembe günü, Bay Wiesenthal bir Bell 407 helikopterinde oturdu ve yerdeki kargaşaya rağmen, şirketinin şimdiye kadarki en yoğun yazını planladığını söyledi. East Hampton havaalanı çoğunlukla resmin dışındaysa, Southampton Village, Montauk Havaalanı ve Westhampton Beach’teki Francis S. Gabreski Havaalanında her zaman helikopter pisti vardır.

Artı, kimin havaalanına ihtiyacı var? Blade şimdiden deniz uçaklarını Peconic Körfezi’ne indiriyor.

Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun. Bizi Twitter’da takip edin: @nytrealestate.
 
Üst