Microsoft, Oyunların Yüklenme Müddetlerini Azaltacak

Epiclife

Member
Oyunların boyutları ve oyunlardaki içerikler gitgide artıyor. Bu artış haliyle yüklenme müddetlerinin de gitgide artmasına niye oluyor. Hem donanım birebir vakitte yazılım üreticileri yüklenme suratını artırmanın yollarını arıyor. Bu emelle çalışan firmalardan biri de Microsoft.

Microsoft’un birinci vakit içinderda Xbox’larda kullandığı DirectStorage özelliği, oyunların daha süratli yüklenmesine yardımcı oluyordu. Bu özellik, Mart 2022’de bilgisayarlara da gelmişti. Artık ise yesyeni bir yaklaşımla özelliği yenileyecek olan teknoloji devi, oyunlardaki yüklenme müddetlerini de önemli oranda azaltacak.

İşlemcinin yerine grafik işlemci çalışacak


DirectStorage 1.1
adı verilen sistem ile birlikte Microsoft artık işlemcilerin çözümlemesi gereken sıkıştırılmış bilgileri grafik işlemcilere çözdürme yoluna gidecek. Bir manada kripto para madencilerinin grafik işlemcilere yüklenmesiyle birebir mantığın yapıtı olan bu yaklaşım, grafik işlemcilerin yenidenlanan bakılırsavleri paralel biçimde süratle yapabilme marifetini kullanmayı amaçlıyor.

Microsoft daha evvel yaptığı açıklamalarda Windows 11 işletim sistemine sahip, NVMe SSD’li bilgisayarlarda yükleme müddetlerinin %40’a varan oranda azaldığını tabir etmişti. Yeni DirectStorage ise sıkıştırılmış belgeleri GPU üzerinden açacak. İşin adeta kaba kuvvet gerektiren kısmı grafik işlemci tarafınca yapılacak. Bu da yükleme müddetlerini üçte birine indirecek.

Microsoft’un sunduğu demoda CPU iş yükü, DS’in çalıştığı senaryolarda %15’i geçmezken DS devre dışı olduğunda ise %100’e çıktı. Ayrıyeten işlemci de oyunla ilgili öbür hesaplamaları yapmak için özgür kalmış oldu.

normal olarak ki bu demo, DirectStorage’ın özelliklerinin öne çıkması için özel bir seçimdi. Microsoft’un açıklamalarında da bu durum açıkça söz edildi. Şu anda DS özelliğini kullanabilecek pek bir sistem ya da oyun yok lakin her şey ilerlemeye devam ediyor. İleride bu özelliğin şayet olmazsa olmazlardan olacağı dikkat çekmektedir.
 
Üst