Paha biçilmez Heykeller ‘Kelimenin tam anlamıyla yontulmuş’

Idealed

Active member
Genişleyen 1940’ların Bronx apartman kompleksi olan Parkchester’ın 33.000’den fazla sakini arasında, en coşkulu karakterler binaların girişlerinde ve köşelerinde takılma eğilimindedir: halk şarkıcıları ve itfaiyeciler, akordeoncular ve harlequinler, çelik işçileri ve deniz kızları. Bu tür kentsel çevrelerde tipik olarak bulunmayan egzotik fauna da vardır: ceylan, martı, kanguru ve ayılar.

Canlı ve üç boyutlu bu mahalle armatürleri, Parkchester’ın kırmızı tuğlalı apartman bloklarının cephelerine yerleştirilmiş, binden fazla, çoğu rengarenk camlı, tuhaf bir şekilde hazırlanmış pişmiş toprak heykellerdir.

Birçoğu seçkin heykeltıraşlar tarafından yapılan bu eğlenceli mimari süslemeler, Metropolitan Hayat Sigortası Şirketi’nin 1938’de başlayan orta gelirli konut kompleksini inşa etmesinden bu yana Parkchester’ı canlandırdı. Ancak son yıllarda bu önemli sanat eserlerinden 45’i bakım ekipleri tarafından alındıktan sonra ortadan kayboldu. , birçok sakini çileden çıkarıyor.

Çocukluğunu Parkchester’da geçiren ve şimdi Parkchester Projesi’ni yürüten çok kültürlü bir reklam ajansının yaratıcı direktörü Sharon Pandolfo Pérez, “Onlar toplum için totemler gibiler, maskotlar” dedi. ayırt edici heykellerin kaldırılması.


Hugh J. Grant Circle’daki metro istasyonunun yanında duran Bayan Pandolfo Pérez, binanın çatısına yakın batı köşesinden hortum sallayan bir itfaiyecinin gerçek hayattan daha büyük bir heykelinin, dönem kıyafetleri içinde çıktığı bir tuğla kuleyi işaret etti. Yaklaşık seksen yıl boyunca, binanın doğu köşesi, Parkchester’ın güney kapısında süs nöbetçileri olarak görev yapan bir itfaiyeciye ev sahipliği yaptı. Ancak 2018’de işçiler ikinci itfaiyeciyi çıkardılar ve sanki heykel hiç orada olmamış gibi cephedeki yarayı tuğlayla örttüler.


Life fotoğrafçısı Alfred Eisenstaedt’in 1942 tarihli bir görüntüsü, bir Parkchester kiracısının talebi üzerine bir elektrikçinin radyo statik kaynağını kontrol ettiğini gösteriyor. Raymond Granville Barger’ın kapı eşiğindeki heykeli, sanatçının kızı Illia Barger’a göre onu ve oğlu Barney’i dachshund köpekleriyle tasvir ediyor. Kredi… Alfred Eisenstaedt/The LIFE Resim Koleksiyonu/Shutterstock

Bayan Pandolfo Pérez, “İlk itfaiyeci indiğinde, bu onların devrilmediklerinin bir işaretiydi, çünkü o, metrodan geldiğinizde gördüğünüz iki kişiden biri” dedi. “Bu, hafife alındıklarının bir işareti ve buradaki insanlar hafife alındıklarını hissediyorlar. Burası işçi sınıfı New York. Bunu kaldırıyorsan, bu ne diyor?”

Mart ayında, şehir çapında bir koruma grubu olan Tarihi Bölge Konseyi, tarihi şehir mahallelerini ve onları korumak için çalışan topluluk gruplarını onurlandıran yıllık Six to Celebrate programı için Parkchester Projesi’nin seçildiğini duyurdu.

Konsey, Instagram sayfasının takipçilerinden kitle kaynaklı yardım alarak – şimdilerde Parkchester’ı da içeren Demokrat bir kongre üyesi olan Alexandria Ocasio-Cortez de dahil olmak üzere – birkaç kişinin kaldırılmasını kronikleştiren Bayan Pandolfo Pérez’in taban çabalarından etkilendi. 2018 ile geçen yıl arasında kompleksin en yüksek profilli heykelleri. Bayan Pandolfo Pérez’e göre, kayıplar arasında iki itfaiyeci, bir ilham perisi, bir kayakçı ve çiçek taşıyan bir kadının yaşamdan büyük heykelleri yer alıyor.


Projenin Altı Kutlama Programına dahil edilmesi, geçen yıl önde gelen mimarlık tarihçileri tarafından şehri 129 dönümlük Parkchester kompleksini tarihi bir bölge olarak belirlemeye ikna etmek için başlatılan bir kampanyaya yeni bir ivme kazandırıyor. Bu çaba, çeşitli koruma gruplarının ve seçilmiş yetkililerin desteğini aldı.

Korumacılar saatin işliyor olduğunu iddia ediyorlar.

New York Arka Deco Derneği başkanı Roberta Nusim, Kasım ayında Simgesel Yapıları Koruma Komisyonu’na, “Kompleksin eşsiz polikromatik pişmiş toprak süsleme seti – yaklaşık 500 heykelcik ve 600 plaket – kelimenin tam anlamıyla yontuluyor” dedi. .

Yıkım, diye yazmıştı, “tam bir dikkatsizliğin – yer işaretinin önleyebileceği türden bir dikkatsizlik. Hasar çok büyük değil – henüz – ve harekete geçmek için hala zaman var, ancak o zaman kayıp gidiyor. ”

Parkchester’ın bazı pişmiş toprak heykelleri, kompleksin elektrik santralinin ön cephesindeki bu işçi gibi canlı renklerle sırlanmıştır. Kredi… New York Times için Katherine Marks
Heykellerin çoğu, küçük bir Hollandalı kızı betimleyen renkli bir rondel gibi, komplekste yaşayan binlerce çocuğa hitap etmeyi amaçlıyor gibi görünüyor. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Yaşam kalitesinin iyileştirilmesini savunan kiracılar ve kat mülkiyeti birimlerinin sahipleri için bir dernek olan Parkchester Watch Group’un kurucu ortağı Nancy Johnson, Parkchester yönetiminin heykelleri hakkında şeffaflık eksikliği olduğunu söyledi.

“Onları bir restorasyon planı olmadan indirmelerinin korkunç olduğunu düşünüyorum” dedi. “Onlarla ne yaptıklarını, depolanıp depolanmadıklarını veya nerede depolandıklarını bilmiyoruz ve bunun birim sahipleri ve toplulukla tartışılması gerekirdi.”

Parkchester North Condominium ve Parkchester South Condominium’un yönetim kurulları ortak bir açıklamada, elementlere 80 yıllık maruz kalmanın bazı heykellere zarar verdiğini ve “arkalarındaki duvarın güvenli hale getirilmesi için onarımlara ihtiyacı olduğunu söyledi. Bu durumlarda, Parkchester North ve South Condominium yönetim kurulları, genellikle güvenli bir şekilde yeniden yerleştirilemeyecek kadar kırılgan olan pişmiş toprak unsurların kaldırılmasını gerekli buldu.”


Kurullar, mümkün olan her durumda heykellerin kurtarıldığını, dikkatlice sarıldığını ve güvenli bir şekilde saklanmak üzere depoya yerleştirildiğini, bu yaklaşımın nihai bir plan kabul edilene kadar devam edeceğini de sözlerine ekledi. Kat mülkiyeti sözcüsü, heykellerin nerede saklandığını söylemedi ve onları bir muhabire göstermeyi reddetti.

Ancak panolar, heykellerin bakımının maliyetine işaret etti. Açıklamada, “Bu, topluluk sakinleri için güvenli, güvenli ve uygun maliyetli bir şekilde yapılabilirse, mümkün olduğu kadar çok kişiyi kurtarmada ve yeniden görüntülemede başarılı olmayı umuyoruz” dedi. “Parkchester birimlerinin binlerce sahibi var ve belirlenmiş bir Doğal Olarak Oluşan Emeklilik Topluluğu olarak, bu sahiplerin çoğu sabit bir gelire sahip.”

Korumacılar, dönüm noktası statüsünün Parkchester için gecikmiş olduğunu söylüyor. 1978’de, yer işaretleri komisyonunun personeli, Parkchester’ın listenin başında olduğu beş potansiyel tarihi bölgeyi tanımlayan bir Bronx Anket raporu yazdı. O zamandan beri dört tanesi belirlendi. Ancak 44 yıl sonra, Parkchester korumasız kalır.

Tabandan Parkchester Projesi, Instagram sayfasındaki heykellerin ortadan kaybolmasını kalabalık kaynaklı fotoğraflarla belgeledi. Parkchester bölgesini de içeren Demokrat bir kongre üyesi olan Alexandria Ocasio-Cortez, bu kesilmiş pişmiş toprak oduncu görüntüsünü parçalara ayırdı. Kredi… İskenderiye Ocasio-Cortez
Hortum sallayan bir itfaiyeci, Parkchester apartmanının köşesindeki önemli konumundan çıkarıldıktan sonra parçalar halinde yatıyor; o iade edilmedi. Parkchester Watch Group’un kurucusu Nancy Johnson, ortadan kaybolan heykeller hakkında “Onları bir restorasyon planı olmadan kaldırmalarının korkunç olduğunu düşünüyorum” dedi. Kredi… Sharon Pandolfo Perez

1978 Bronx Araştırması’nda çalışan ve daha sonra komisyon için tarihi bölgeler üzerine bir kitap yazan Columbia Üniversitesi’nde tarihi koruma profesörü Andrew S. Dolkart, “Amerika’daki en önemli konut projelerinden biri” dedi. “New York Şehri Simgeleri Rehberi.

Bay Dolkart, Parkchester ve Manhattan’daki çağdaş Castle Village’ın, Amerika’da, İsviçre doğumlu nüfuzlu mimar Le Corbusier tarafından ortaya konan modernist kuleler-in-the-park ilkelerini uygulayan ilk konut projeleri olduğunu söyledi.

“Castle Village beş binadan oluşuyor ve sağlam bir üst-orta sınıf izleyici kitlesi içindi” diye ekledi. “Oysa Parkchester’ı bu kadar önemli yapan şey, devasa bir kompleks olması ve daha az varlıklı insanlar için inşa edilmiş olmasıdır. Çalışan insanlar için kaliteli konutlar yaratmaları için inşa edildi.”


Komisyonun sözcüsü Zodet Negrón, bir e-postada, simge yapı komisyonu “bu büyük kompleksin ayrıntılı bir araştırma ve değerlendirme sürecini üstleniyor” dedi. “Endişelerin çoğu pişmiş toprak dekoratif unsurlara odaklanmış olsa da, LPC, Parkchester’ın mimari değerini ve tarihi önemini konut kompleksleri ve bizim tanımlama standartlarımız bağlamında değerlendirmelidir.”

Açıldığında kolayca ülkenin en büyük apartman kompleksi olan Parkchester, sigorta şirketlerinin varlıklarının yüzde 10’una kadar düşük kiralı konutlara yatırım yapmalarına izin veren bir New York Eyaleti yasasının geçmesinin ardından MetLife tarafından inşa edildi. Dünyanın gözü bu girişimdeyken şirket, mimar Richmond H. Shreve liderliğindeki tüm yıldızlardan oluşan tasarım ve inşaat profesyonellerinden oluşan bir ekip kurdu.

Parkchester Projesi’nin kurucusu Sharon Pandolfo Pérez, “O ilk itfaiyeci indiğinde, sadece deva olmadıklarının bir işaretiydi, çünkü o, metrodan geldiğinizde gördüğünüz iki kişiden biri” dedi. “Bu, hafife alındıklarının bir işareti ve buradaki insanlar hafife alındıklarını hissediyorlar. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Tasarım Kurulu olarak bilinen grup, Empire State Binası’nı hızlı bir şekilde inşa etmek için Shreve’nin firmasıyla birlikte çalışan Starrett Bros. & Eken inşaat şirketinden Andrew J. Eken’i içeriyordu.

Parkchester’ın ana planı, 1939 ve 1964 Dünya Fuarları için ana planlar üzerinde birlikte çalıştığı Michael Rapuano’nun yardımıyla Gilmore D. Clarke tarafından yapıldı.

Thomas J. Campanella, “Amerikan uzayı üzerindeki etkileri, özellikle New York metro bölgesi, ancak örneğin Amerika Birleşik Devletleri’ndeki şehirler, Frederick Law Olmsted ve Calvert Vaux’nun etkisi kadar derindi, hatta daha fazlaydı” dedi. , çift hakkında bir kitap yazan Cornell Üniversitesi’nde kentsel çalışmalar ve şehir planlama profesörü. “Clarke temelde modern otoyolun mucitlerinden biriydi: Bronx River Parkway, Hutchinson Parkway, Saw Mill Parkway.”

Parktaki kule şehirciliğinin ilk büyük Amerikan örneği olarak, Parkchester planının “şehirlerimizin karakterini ve görünümünü temelden değiştirecek kentsel yenileme toplu konut projeleri için bir şablon haline geldiğini ekledi. daha iyi ve daha kötü.”


Öncü kompleks, şirketin bölgeyi yetimhane ve Islahat okul binalarıyla süsleyen New York Katolik Koruma Dairesi’nden satın aldığı engebeli arazide 12.000’den fazla modern daireden oluşan park benzeri bir topluluk olarak tasarlandı. Doğu Bronx bölgesi, Parkchester tasarımcılarının caddeyi 110 feet’e genişleterek ve kompleksi dört düzensiz çeyreğe bölerek ikinci bir çapraz bulvarla geçerek zarif bir şekilde birleştirdiği bir kısıtlama olan Unionport Yolu tarafından çapraz olarak ikiye bölündü.

Parkchester’ın dört çeyreğinin ortasındaki Metropolitan Oval, Barger’ın muhteşem bronz figürlerine sahip bir çeşme olan “Fantasia” ile hayat buluyor. Burada 1957’de gösterilmiştir. Kredi… Herbert Gehr/The LIFE Resim Koleksiyonu/Shutterstock

Bina yükseklikleri de düzensizdi, yedi ila 13 kat arasında değişiyordu, her bir çeyreğin yapıları büyük bir merkezi çimenlik etrafında döndürülmüş Tetris parçaları gibi çeşitli yönlerde diziliyordu. 51 konut binasını en az 60 fit arayla yerleştirerek ve kompleksin dörtte üçünü açık alan olarak bırakarak ışığı ve havayı en üst düzeye çıkaran tasarıma içkin bir cömertlik vardı. Architectural Forum’un bildirdiğine göre, 1939 Dünya Fuarı’nda Parkchester’ın ölçekli bir modeli sergilendiğinde “birçok ziyaretçiyi hayrete düşürdü”.

Ancak Parkchester ile ilgili her şey cömert değildi. Başlangıçta, MetLife ikamet iznini beyaz insanlarla sınırlandırdı. Ancak 1968 tarihli Adil Konut Yasası’nın geçmesinden sonra, kompleks tüm ırklara açıldı. Bir araştırma şirketi olan Social Explorer’a göre 2020 ABD Nüfus Sayımı, nüfusunun yüzde 35 Siyah, yüzde 33 Hispanik veya Latin, yüzde 25 Asyalı ve yüzde 3 beyaz olduğunu buldu. 12.271 birimin yaklaşık yarısı, yönetim kolu kompleksi denetleyen Parkchester Preservation Company’ye aittir.

Parkchester, kendi “şehir merkezi” ile tamamlanmış, başlı başına bir şehir olarak tasarlandı. Ana ticaret bölgesi hala Macy’s’in ilk şubesi de dahil olmak üzere renkli pişmiş topraktan Streamline Moderne tarzı cephelere sahiptir. Bazı mağaza cepheleri, skandal dedikodularını paylaşan bir çift kadını tasvir eden bir rondel gibi ayrıntılı heykellerle süslenmiştir.

Parkchester’ın ana ticaret bölgesi, burada 1942’de gösterilen Macy’s’in ilk şubesi de dahil olmak üzere Streamline Moderne tarzı mağaza cephelerine sahip. Kredi… Alfred Eisenstaedt/The LIFE Resim Koleksiyonu/Shutterstock

Eski Loew’s American, aslen 2.000 kişilik bir sinema ve şimdi bir Marshalls tarafından işgal edildi, en büyüleyici, rengarenk camlı pişmiş topraklardan bazılarına sahiptir. Tiyatronun iki yanında iki alacalı bulunurken, binanın arka tarafı bir matador, bir hula kızı ve bir flamenko dansçısı dahil olmak üzere göz kamaştırıcı bir dizi film karakteri türüyle dekore edilmiştir.


Friends of Terra Cotta’nın başkanı ve “Terra-Cotta Skyline”ın yazarı Susan Tunick, “Parkchester’ın süsü için harcanan zaman, dev ve para olağanüstü” dedi. “Ayrıca çok özel çünkü bazı parçalar heykeltıraşlara atfedilebilir. Pişmiş toprak genellikle imzasızdır, bu nedenle işin pişmiş toprak fabrikasındaki işçiler yerine, eserlerini imzalayan heykeltıraşlar tarafından yapılmış olması çok önemlidir.”

Bayan Pandolfo Pérez, çocukken süslerden büyülenmişti. Ancak Bayan Pandolfo Pérez, Bronx okulunda aşçı olan annesinin onlar hakkında bilgiye erişimi olmadığını söyledi.

Bayan Pandolfo Pérez’in Parkchester Projesi’ni başlatması, şu anki sakinler için bu boşluğu doldurmaktı. Ayrıca çevrimiçi müzayedeler yoluyla sanatçıların küçük eserlerini satın aldı.

Eski Loew’s American Theatre’ın yakınında yer alan, dedikodu yapan iki kadını gösteren sırlı pişmiş toprak rondel, aynı zamanda Bronx County Adliye Sarayı’nda heykeller yapan Roma Ödülü sahibi Joseph Kiselewski tarafından imzalanmış birkaç Parkchester eserinden biridir. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Kompleksin görsel smorgasbord’u dokuz heykeltıraş tarafından tasarlandı ve ünlü tacı da dahil olmak üzere McGraw-Hill Binası’nın kaplamasını da yapan Federal Seaboard Terra Cotta Company tarafından üretildi.

Heykeltıraşlardan dördü -Raymond Granville Barger, Joseph Kiselewski, Carl Schmitz ve Theodore Barbarossa- 1941’de Arka Digest’te New York Dünya Fuarı ve Parkchester için “önemli heykel dekorasyonu” yapmış “önde gelen” sanatçılar olarak tanımlandı.


Pandolfo Pérez, Parkchester’ın heykellerinin çocukken arka’ya olan ilgisini artırdığını ve onu kreatif direktör olma yolunda ilerlediğini söyledi. Bir yürüyüş turu uygulaması ve okul ziyaretleriyle çocuklar üzerinde de benzer bir etki yaratmayı umuyor.


Pandolfo Pérez, süslemeler için “Met’e gitme fırsatı bulamayan birçok işçi sınıfı için ulaşılabilir arka ve ilham verici” dedi. “Bu yüzden sanatçıları belirlemek çok önemli, çünkü sakinlere ‘Bu heykeli yapan sanatçı Whitney Müzesi’nde çalışmış’ demek gurur veriyor.”

Canlı, çok renkli pişmiş toprak ceylanlar bir Parkchester kapısını süslüyor. Üç boyutlu ceylanlar da Parkchester’s Macy’s ve şimdi bir Marshalls mağazası olan eski Loew’s American Theatre çevresindeki cephelerden fırlıyor. Kredi… New York Times için Katherine Marks

Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun. Bizi Twitter’da takip edin: @nytrealestate.
 
Üst