Windows Forms yaşıyor! | sıcak çevrimiçi

Womanne

Member
Şaşırtıcı bir şekilde Microsoft, yeni .NET dünyasında yalnızca eski Windows Formlarını sunmakla kalmıyor, aynı zamanda aktif olarak daha fazla geliştirme üzerinde çalışıyor. Bu, .NET geliştiricileri için ne anlama geliyor?


Windows Forms, 2001’de .NET Framework 1.0’da tanıtılan ve 2005’te .NET 2.0’da büyük bir gelişme artışı alan orijinal .NET masaüstü arabirim kitaplığıdır.

13 yıl tutukluluk


2006 yılında Windows Presentation Foundation’da (WPF) piyasaya sürülmesiyle, Windows Forms unutulmaya yüz tuttu ve özellikle yüksek DPI desteği ve erişilebilirlik alanında küçük iyileştirmeler dışında artık geliştirilmedi (bkz. .NET 4.5’ten 4.8’e Geliştirme ).

Windows Forms (WPF gibi) .NET Core 1.0 ila 2.2’ye dahil edilmemiştir. .NET Core 3.0 (Eylül 2019’da piyasaya sürüldü) için Microsoft daha sonra yeni .NET dünyasında WPF ve Windows Forms’u benimsedi (ancak platformdan bağımsız değil, yalnızca Windows’ta). Bu nedenle, her iki GUI çerçevesi de .NET 5.0’a (ve sonraki .NET 6.0, 7.0 vb. halefleri) dahil edilmiştir. Ancak, .NET Core/.NET 5.0 projelerinde kullanılabilir bir Windows Forms tasarımcısı, Kasım 2020 itibarıyla Visual Studio 2019 v16.8’de önizleme aşamasındadır. sonucu yeni projeye bağlayın.

.NET Core 3.0’dan yeni özellikler


Şaşırtıcı bir şekilde Microsoft, yeni .NET dünyasında yalnızca eski Windows Formlarını sunmakla kalmıyor, aynı zamanda aktif olarak daha fazla geliştirme üzerinde çalışıyor: .NET Core 3.0’da yalnızca küçük bir gelişme vardı, yüksek DPI’yi yalnızca yapılandırma dosyası aracılığıyla ayarlayamazsınız. , ancak API aracılığıyla program kodunda da ayarlanabilir. Ancak, .NET 5.0’da Windows Forms’ta dikkate değer bazı iyileştirmeler yapılmıştır:

  • yeni kontrol: TaskDialog (bir mesaj kutusunun çok daha esnek bir çeşidi).
  • ListView denetimi artık daraltılabilir bir grup sunuyor.
  • FileDialog, ClientGuid aracılığıyla bir uygulamada birden fazla duruma sahip olabilir.
  • Bazı kontrollerin işlenmesinde önemli performans iyileştirmeleri.
  • UI otomasyon iyileştirmeleri.

Denetimlerdeki iyileştirmelerin Microsoft geliştiricilerinin kendileri tarafından yapılmadığını, Microsoft’un resmi sürüme dahil ettiği kullanıcı topluluğundan çekme istekleri olduğunu belirtmekte fayda var.

Ayrıca, .NET Core ve .NET 5’teki Windows Forms uygulamasında bazı küçük özelliklerin eksik olduğu ve Kasım 2019’da Microsoft’un .NET Core 3.1 – Formlar’a bazı eski Windows denetimlerini yüklediğinde başka bir büyük gerilemenin meydana geldiği açıkça belirtilmelidir. .NET Core 3.0 ile gönderilir.

Microsoft bize ne söylemek istiyor?


Uzun yıllardır .NET kullanıcı topluluğunda Windows Forms’a karşı WPF hakkında tartışmalar yapılıyor. Bazı yazılım satıcıları arayüzlerini grafiksel olarak daha güçlü WPF’ye çevirmiştir (Windows Forms ile ilgili kullanıcı deneyimi gereksinimlerimizin uygulanması önemli ölçüde daha karmaşık olduğundan, MAXIMAGO’da yıllardır yalnızca WPF ile .NET uygulamaları geliştirmekteyiz), ancak diğer Yazılım satıcıları, görünüşte daha basit Windows Formları ile – ve bunlar epeyce şirket. Üçüncü taraf sağlayıcılar, yıllardır Windows Forms için yeni denetimler sağlıyor ve eski GUI çerçevesini canlı tutuyor. Microsoft ayrıca Windows Forms’a yönelik devam eden talebi fark etti ve bu nedenle bu müşteri grubuna modern .NET 5.0 dünyasına geçmeleri için teşvikler sunuyor.

WPF için, bazı hata düzeltmeleri dışında .NET Core 3.0/3.1 ve .NET 5.0’da önemli bir gelişme yoktur. Bu, Microsoft’un geliştiricilere yeniden Windows Forms ile çalışmalarını önerdiği anlamına mı geliyor? Hayır kesinlikle değil. Bana göre: Windows Forms’un yetişmesi gereken çok şey var çünkü çok eski bir mimari ve uzun yıllardır atıl durumda.




Windows Forms yaşıyor!



Microsoft’un bakış açısından WinUI3’ten önceki GUI çerçevelerinde “son teknoloji”


(Resim: Microsoft)



Gelecek WinUI3?


Microsoft’un bakış açısından, geleceğin GUI çerçevesi Windows Forms veya WPF değil, Windows UI Library 3’tür (WinUI3). WinUI 3.0 GUI kitaplığı, Windows 10’da “modern uygulamalar” için sunulan yeni ad olan WinUI2 ile Evrensel Windows Platformunun (UWP) halefidir. UWP yalnızca WinRT API’sine dayandığından ve bu nedenle tüm işletim sistemi özelliklerini ve yerel kaynakları kullanamasa da, WinUI-3 tabanlı bir uygulama WinRT ve/veya Win32’yi kullanabilir. Bu, Windows işletim sisteminin tüm seçeneklerinin elinizin altında olduğu anlamına gelir.

WinUI3 piyasaya sürüldüğünde (başlangıçta 2020 için duyurulmuştu, şimdi ise 2021 için duyurulmuştu) WinUI3’ün müşteriler tarafından UWP’den daha iyi benimsenip benimsenmeyeceği henüz bilinmiyor. Çünkü bugün bir şey zaten nettir: WPF’den WinUI3’e geçiş çaba gerektirir, ancak bu, Windows Forms’tan WPF veya WinUI3’e geçiş için gereken çabadan önemli ölçüde daha azdır, çünkü WinUI3 ayrıca WPF gibi GUI tanımlama dili olarak XAML’yi kullanır, ancak bazıları farklılıklar.


()



Haberin Sonu
 
Üst