Bir zamanlar gözden kaçan dereler, şimdi kentsel yenileme için varlık olarak görülüyor

Idealed

Active member
Trotwood, Dayton, Ohio’nun şanssız bir banliyösüdür. Yaklaşık 25.000 nüfusu ile bir zamanlar bölgenin önde gelen perakende ve eğlence merkeziydi. Şehir, bölgenin ilk kapalı alışveriş merkezlerinden birine, çok sayıda alışveriş plazasına, büyük kutu perakendecilerine ve 5.500 kişilik bir arenaya sahip olmakla övünüyordu.

Ancak değişen demografik ve ekonomik değişimler şehri büyük bir düşüşe sürükledi. Bugün, kepenkli vitrinlerin perakende çöplüğü ve arena uzun süredir yıkılmış durumda. Bir Dolar Generali bile yakın zamanda kapandığını duyurdu.

Ancak Trotwood’un geri dönüşü planlarken güveneceği başka bir varlığı daha var: Dayton’daki Great Miami Nehri ile buluşmak için kasabanın içinden geçen bir su şeridi olan Wolf Creek.

Dere boyunca eski bir demiryolu hattı bisiklet yoluna dönüştürülmüş ve ılık bahar günlerinde bisikletçiler çınarların gölgesinde pedal çevirmektedir. Yine de, Wolf Creek genellikle yakınında yaşayanlar tarafından fark edilmez.




Trotwood Topluluğunun yönetici direktörü Chad Downing, “Pek çok sakin her gün oradan geçiyor ama orada olduğunun farkında değil” dedi. Şehrin yeniden geliştirilmesine öncülük eden İyileştirme Şirketi.

Ülke çapındaki birçok küçük şehir ve kasaba gibi, Trotwood deresine sırtını dönmüş, onu alakasız ve ara sıra bir baş belası olarak reddetmişti. Ancak geliştiriciler, müşterileri ve ticareti cezbetmek için en küçük su yollarının bile değerini yakın zamanda anladılar.

Onlarca yıldır, büyük şehirlerdeki kentsel yenileme nehir kıyılarında yoğunlaştı ve daha küçük kasabalar artık derelerin aynı fırsatları sağlayabileceğini kabul ediyor. Örneğin, Iowa, Mason City’deki yetkililer, Willow Creek çevresindeki alanı yeniden geliştirmeye odaklandılar ve Meadville, PA’daki Belediye Meclisi, yakın zamanda French Creek çevresindeki alanı nasıl geliştirebileceğini görmek için bir çalışma görevlendirdi. Ohio, Gahanna’da şehir liderleri, Creekside ana planının bir parçası olarak çeşitli karma kullanımlı geliştirmelerle Big Walnut Creek’i kucaklıyor.

Ancak dereler, iklim değişikliğinin giderek artan aşırı hava olaylarına neden olması ve uzun vadeli kalkınmayı rulet çarkının bir dönüşü haline getirmesi nedeniyle şiddetlenen sel riskleri de oluşturabilir. Nehirler genellikle daha yavaş yükselir ve bölgelerin daha uzun süre su altında kalmasını sağlar, ancak dereler, akarsular ve küçük nehirler farklı zorluklar yaratır. Yılın büyük bir bölümünde bir yetişkinin ayak bileklerine ulaşacak kadar derin olmayan su akıntıları, aniden, arabaları süpürebilecek, evleri temellerinden sökebilecek ve bir yıkım izi bırakabilecek sellere dönüşebilir.

İklim değişikliği, Trotwood’un geri dönüşünü planlamaya yardımcı olan Bay Downing’in üzerinde baskı oluşturuyor. Şehir, şehir merkezini dereyi kucaklayan daha yoğun, yürünebilir bir çevre haline getirmeye çalışıyor. Temel taşlardan biri, Bay Downing’in karma kullanımlı bir gelişme olarak tasavvur ettiği Wolf Creek sınırındaki 20 dönümlük bir parsel olacak.




“Fakat gelecekte ele alınması gereken bir sel durumu yaratmadığımızdan nasıl emin olabiliriz?” dedi.

Wolf Creek’te sarp kıyılar var ve su, yakın zamanda hafızalarında gedik açmadı, ama bu, bir gün geçemeyeceği anlamına gelmiyor. Bay Downing, şimdi verdiği kararların hayatında yankı uyandırabileceğinin daha fazla farkında, dedi, bu nedenle Trotwood, Wolf Creek’i yaratıcı ama temkinli bir şekilde kucaklayacak.



Trotwood’un yeniden geliştirilmesine öncülük eden şirketin başkanı Chad Downing, Wolf Creek’in yaratıcı ancak temkinli bir şekilde kucaklanacağını söyledi. Kredi… The New York Times için Maddie McGarvey


Trotwood’da, şehir merkezini daha yoğun, yürünebilir bir ortama dönüştürmeye çalışan bir araba galerisi. Kredi… The New York Times için Maddie McGarvey



Wilmington, Ohio’daki Ulusal Hava Servisi’nde bilim ve operasyon direktörü Seth Binau, iklim değişikliğinin küçük su yollarını içeren daha sık aşırı olaylara neden olacağını söyledi. Daha sıcak bir atmosferin nemle dolu olduğunu ve bunun da kolayca boğulan akarsulara yönlendirilen daha ağır miktarda su oluşturduğunu açıkladı.

Artan ticari gelişme, derelere daha fazla su girmesine neden olan ve daha hızlı ve daha uzağa yükselmelerine neden olan geçirimsiz yüzeyler oluşturarak sorunu daha da kötüleştirir.

Bir iklim değişikliği uzmanı ve dere geliştirme riskini değerlendirmek için topluluklar ve geliştiricilerle birlikte çalışan eski bir Enerji Bakanlığı yetkilisi olan Bill Becker, geliştiricilerin bir derenin 500 yıllık taşkın ovasında herhangi bir yerde bina yapmaktan kaçınmaları gerektiğini söyledi. .




Federal Acil Durum Yönetim Ajansı, 100 yıllık ve 500 yıllık sel seviyelerini gösteren haritalar yayınlıyor, ancak Bay Becker, bu haritaların bile yeterince ileri gitmediğini söyledi. Doğasında bir gerilim var, dedi çünkü insanlar suya çekilir ve geliştiriciler muhtemelen onu takip edecekler.

İnsanların ve akarsuların nasıl bir arada var olabileceğini ayrıntılarıyla anlatan “The Creeks Will Rise”ın yazarı Bay Becker, “Geliştiriciler dere arazisini seviyor çünkü genellikle düşük fiyatlı” diyor.

Ve topluluklar yeniden geliştirme için derelerine yöneldikçe, aşırı hava riskinin artması nedeniyle bu varlıkların bir bedeli vardır.

“Geçmiş artık önsöz değil,” dedi Bay Becker, bir derenin kıyılarını aşmamış olmasının bir gün olmayacağı anlamına gelmediğini de sözlerine ekledi.

Salt Creek’in şehrin içinden geçtiği Lincoln, Neb.’de, müteahhitler geliştirme için bazı önemli arazi parsellerini düşünüyorlar. Şehrin yakın zamanda emekli olan yağmur suyu müdürü Ben Higgins, iş dünyasında yankılanan bir duyguyu çok fazla tehlikeye atmaktan endişe ediyor.

Çoğu gün, Salt Creek çoğu yerde iki fitten daha derin değildir. Ancak Mayıs 2015’te, Salt Creek havzası üzerindeki bir gök gürültülü fırtına, onu rekor seviyelere ve bir yaya köprüsünü süpürüp süpürmesine bir inç kadar yaklaştırdı. Lincoln, şehri 50 yıllık bir selden korumak için 1960’larda bir dizi set inşa etti, ancak Salt Creek son 50 yılda birkaç “50 yıllık sel” nöbeti geçirdi. Mayıs 2015’te, derenin 2,28 fit yüksekliğinde olduğu, 100 yıllık bir sel olarak kabul edildi.

Nebraska-Lincoln Üniversitesi’nde şehir planlaması ve sel konusunda çalışan bir profesör olan Zhenghong Tang, “İklim değişikliği bir taşkın ovasının yasal sınırını değiştirebilir” dedi. kontrol sorunları. “Bence bazı şirketler, özellikle de büyük ulusal zincirler, inşaat söz konusu olduğunda oldukça uyumlu ve stratejik düşünüyor. Yine de, yerel olanlar bazen değildir.”




Salt Creek, iklim değişikliği daha aşırı hale geldikçe bir sel bölgesi olarak kabul edilmeyen ticari koridorları bile bir gün sular altında bırakabilir. Dr. Tang, resmi FEMA taşkın haritalarının güncellenmesinin ticari çıkarları ve siyaseti çeken karmaşık bir süreç olduğunu söyledi. Ne olursa olsun, ticari çıkarlar ve dereler konusunun kritik olduğunu ekledi.

Cincinnati’de bir kentsel büyüme şirketi olan Yard & Company’nin müdürü ve operasyon ve strateji müdürü Kevin Wright, derelerini geliştirmeyi düşünen şehirlerin dikkatli hareket etmesi gerektiğini söyledi.



Yard & Company’den Kevin Wright, şehirlere su yolları boyunca nasıl güvenli bir şekilde gelişebilecekleri konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Seller daha sık oluyor” dedi. Kredi… The New York Times için Maddie McGarvey


Sn. Wright, Ohio, Loveland’daki Little Miami Nehri boyunca geliştirme planlarına dahil oldu. Kredi… The New York Times için Maddie McGarvey



“Yüz yıllık seller 10 yıllık olaylara dönüşüyor; Seller daha sık oluyor” dedi.

Yard & Company, Trotwood’un Wolf Creek’ten daha iyi yararlanmak için bir plan hazırlamasına yardımcı olmak da dahil olmak üzere, birçok şehrin derelerini ve küçük nehirlerini “sel dostu” yollarla geliştirmesine yardımcı oldu. Trotwood’un yaklaşık bir saat güneyindeki Loveland, Ohio’da firma, katı bir taşkın yatağı planına bağlı kalarak, şehir yetkililerinin Little Miami Nehri boyunca arazi geliştirmek için bir plan oluşturmasına yardımcı oldu.

Bir dereyi kucaklamanın yollarından biri onunla savaşmamaktır, dedi Bay Wright. Geliştiriciler, bazı toprakların sular altında kalacağını kabul etmelidir, ancak yine de değerleri olabilir.




“Kısa süreliğine sular altında kalabilen ve yıkılamayacak yapılar ve tesisler inşa etme fikrini beğeniyoruz” dedi.

Bay Wright, bir süre su altında kalmaya dayanabilen ancak yine de bir bölgeye ticari değer katan yapılara örnek olarak amfi tiyatroları, bisiklet yollarını, tenis kortlarını ve beton bankları sayıyor. Geliştiriciler bu tür olanakları benimsemelidir.

Gıda kamyonları ve bir sel sırasında daha yüksek yerlere çekilebilen diğer yapılar da bir dere etrafındaki araziyi kullanmanın yapıcı yolları olduğunu söyledi. Hızlı bir şekilde boşaltılabilen arazi kullanımı, sabit tehlikeler yaratmadan ticaret yaratır.

Bay Wright, Trotwood gibi şehirlerin derelerinden uzak dursalar bile ticari olarak fayda sağlayabileceğini söyledi. Bir dere kenarının açılması ve insanların onunla birlikte yürüyebilmesi için mevcut bir şehir altyapısına erişilebilir hale getirilmesi, alışveriş merkezleri gibi mevcut ticari gelişmeleri iyileştirecektir.

“Trotwood asla Chicago olmayacak, ancak dere orada yaşayanlar için bir kolaylık haline gelse bile, o zaman teğet ekonomik fayda sağlıyor” dedi.
 
Üst