Bronx’ta Cass Gilbert’in Tren İstasyonlarını Kurtarmak İçin Bir İtiş

Idealed

Active member
Bir mimari tarihçinin sözleriyle, eski New York, New Haven ve Hartford Demiryolunun görkemli biçimde kalıplanan Bronx istasyonları, kırık bir inci dizisi gibidir. Bazıları kaybedildi, “diğerleri zamanın botu tarafından yavaş yavaş eziliyor. ”

1908’de Cass Gilbert’in tasarımına göre inşa edilen ve 1937’de kepenkleri kapatılan istasyonlardan sadece üçü, çatıları bozulmadan hayatta kalıyor; dördüncüsü, Pelham Bay Parkı ile çevrili ormandaki pitoresk kalıntılarda yatıyor.

Ancak on yıllarca süren kötü niyetli ihmalden sonra, Güney Bronx’taki iki aldatıcı istasyon şimdi onları yeni yollarla hayata döndürmek için hırslı bir çabanın konusu. Biri kar amacı gütmeyen bir etkinlik mekanı, diğeri ise birleşik bir topluluk alanı ve bir şehir parkına büyük giriş olarak tasarlandı. Projeler çok farklı olsa da, ikisi de Bronx’un topukların dibindeki bir coğrafi olarak stratejik bölgeye yenilenmiş bir canlılık getirmek için antik bir mimari cevheri cilalamayı amaçlıyor.


1904 yılında, yuttuğu tüm demiryolları nedeniyle “Konsolide” olarak bilinen New York, New Haven ve Hartford Demiryolu, Güneydeki Harlem Nehri terminalinden Harlem Nehri Şubesinde büyük bir yükseltme başlattı. Bronx, Westchester County’deki New Rochelle’e kadar. Hat iki hattan altıya çıkarıldı ve mimari açıdan seçkin 13 istasyon planlandı.


1915’te bir İtalyan palazzo tarzında tasarlanmış Westchester Avenue istasyonu. Sheridan Otoyolu, 1960’ların başında istasyonun şık, şık çatılı sundurmasını kesti. Kredi. . . Kongre Kütüphanesi

New Haven Demiryolu Tarihsel ve Teknik Derneği’nin eski başkanı Wayne Drummond, J. P. Morgan yönetiminde, “Her şey şirketin gücünü göstermek için görkemli bir şekilde inşa edildi” dedi.

Ancak tüm mimari gösteriler inşa edilmedi, diye ekledi. Depolama sahasının büyük bir binayı desteklemek için yeterince yerleşmediği yerlerde, daha sıradan istasyonlar kuruldu.

Bronx’ta, ayakta kalan büyük istasyonlar, Bowling Green’deki Custom House için 1899 tasarım yarışmasını kazanarak öne çıkan Gilbert tarafından tasarlandı, şimdi Alexander Hamilton ABD Gümrük Evi. Harlem Nehri Şubesi için Flaman ve Misyon da dahil olmak üzere çeşitli stillerde istasyonlar planladı – bir dizi inciden daha çok eklektik bir tılsım bileziği gibi.

1908’de The Architectural Record, Gilbert istasyonlarını “çok eğlenceli” ve “bilinçli sanat örnekleri” olarak adlandırdı ve “Bütün gününü Şube’ye veren mimari hacı, yalnızca karşılığını değil, aynı zamanda ödüllendirildiğini de görecek. ”


Gezginlerin bir zamanlar City Island’a seyahatlerine devam etmek için bir monoray’a transfer oldukları Bartow istasyonu, saçakları ağır kereste tarafından desteklenen, istasyonun rustik malzemeleri ormanlık ortamına yakışan alçak taştan yapılmış alçak bir binaydı. Bugün, rengarenk duvar yazılarıyla alev alev yanan çatısız bir enkaz ve girişte büyük, kökünden sökülmüş bir ağaç, etli bir kirişi sökmüş.

Morris Park istasyonu başlangıçta ayrıntılı bir taş ahıra benziyordu – belki de yakındaki Morris Park Hipodromu’na bir gönderme. Kredi. . . Kongre Kütüphanesi
Daha önce bir silah kulübü tarafından kullanılan ve şimdi boş olan istasyon, dev bir Amerikan bayrağını andırmak için kabaca boyanmıştır. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Eskiden bir silah kulübü tarafından kullanılan ve şimdi boş olan Morris Park istasyonu, dev bir Amerikan bayrağını andırmak için kabaca boyandı. Ama başlangıçta ayrıntılı bir taş ahıra benziyordu – belki de yakındaki Morris Park Hipodromu’na bir gönderme – geniş, bölümlere ayrılmış kemerli pencereleri ve saçaklarının altından geçen renkli pişmiş toprak şeritlerle süslenmiş kapıları.

Gilbert, ilk olarak 1900 Broadway-Chambers Building’de ve daha sonra 90 West Street’teki 1907 West Street Building’de çok renkli pişmiş toprak çok erken bir kullanıcı olarak dikkate değerdi. 60 katlı, gösterişli neo-Gotik 1913 Woolworth Binası için, mavi ve sarı pişmiş topraktan yapılmış gargoyle kaplı tureller veya kulelerle cennete ulaştı.

Hunts Point istasyonu, orijinal kırmızı arduvaz çatısı bir zamanlar kontrastlı patine bakır korniş ile övünen, dramatik bir şekilde kubbeli, harap bir güzelliktir. Majora Carter ve James Chase, burayı Bronxlandia adlı çok amaçlı bir etkinlik salonuna dönüştürmeyi planlıyor. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Westchester Bulvarı ve Hunts Point Bulvarı’ndaki batık Amtrak raylarının üzerinde duran köprüler üzerinde bulunan ve şu anda rehabilitasyon için önerilen iki Gilbert istasyonu da renkli pişmiş toprakla canlı bir şekilde vurgulandı. Her iki durumda da malzeme, daha sonra Woolworth Binası için süsleme sağlayan Atlantic Terra Cotta Company tarafından üretildi.

Her iki istasyon da 1914 tarihli bir Atlantik Terra Cotta bülteninde yer aldı; bu bültende, ürününün yanmaz olduğu ve “geçirmez sırları”nın kuruma dayanıklı olduğu ve “her yerde bulunan genç sanatçı ve yazara kullanması için çok az fırsat tanıdığı” için tren istasyonları için popüler olduğunu iddia etti. pek çok umumi salonu bozan ilham verici çabalar için duvarlar. ”

New York, New Haven ve Hartford Demiryolu’nun sırlı pişmiş toprak logoları Westchester Avenue istasyonunu süslüyor. Bu istasyon ve Hunts Point istasyonu için kullanılan pişmiş toprak, daha sonra Gilbert’in pişmiş toprak kaplı başyapıtı Woolworth Building için süsleme sağlayan aynı şirket tarafından üretildi. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

Westchester Bulvarı ve Sheridan Bulvarı’ndaki zarif, çürüyen istasyon, yılın zamanına ve yaprak miktarına bağlı olarak görkemli veya ürkütücü sarmaşıklarla kaplı, bir İtalyan palazzo tarzında işlenmiştir. The New York Times, 1909’da Architectural League sergisinde yer alan Gilbert’in istasyon tasarımının “evrensel olarak beğenildiğini” bildirdi.

Güneyde, Hunts Point Bulvarı’nda, Garrison Bulvarı yakınında bulunan Hunts Point istasyonu, dik tepeli, kırmızı arduvazlı çatısı bir zamanlar zıt bir patinajlı bakır kornişle övünen, dramatik bir şekilde kubbeli, harap bir güzelliktir. Mimarlık tarihçisi ve eski “Streetscapes” köşe yazarı Christopher Gray, 2009’da “Fransız Rönesansı tarzında, bir Fransız kralının kraliyet ahırı olabilirdi” diye yazdı.

Bölgede büyüyen Majora Carter, kocası James Chase ile Amtrak’tan bir dolara bir irtifak hakkı satın aldı ve bu da çiftin istasyonu geliştirmesine izin verdi. Yatırım için 250 doları olanlara açık bir kitle fonlaması çabasıyla kısmen toplanan parayla Bronxlandia adlı çok amaçlı bir etkinlik salonuna dönüştürmeyi planlıyorlar. Vergi kredilerine hak kazanma umuduyla Devlet Tarihi Koruma Dairesi ile yakın bir şekilde çalışıyorlar.

Sokağa bakan güney cephesindeki çok renkli pişmiş toprakların çoğu, onlarca yıl önce vitrinler için sökülmüştü. Ancak, bir zamanlar platformları eğitmek için merdivenlerin indiği pişmiş toprak kuzey cephesi, kornişin altında mavi bir arka plana karşı kırmızı bir elmas içeren hoş bir friz de dahil olmak üzere büyük ölçüde bozulmamıştır. Geliştiriciler bu tarihi dokuyu rehabilite etmeyi planlıyor.

Eski istasyonun hemen kuzeyinde yeni bir istasyon planlanıyor, Bronx’ta 2 doların bir parçası olarak inşa edilecek dört Metro-North istasyonundan biri. New Haven Line trenlerinin Penn İstasyonu’na ulaşmasını sağlayacak 87 milyar proje. Projeyi tasarlayan Studio V Architecture’ın müdürü Jay Valgora, 2027’de bu yeni Hunts Point istasyonu açıldığında, eski istasyonun “gelen herkes sağ arka cephesine bakacak” dedi. “Ve bu mahallenin ön kapısı olacak. ”

Hunts Point Bulvarı tarafında, kalan orijinal pişmiş toprak frizin altında, Majora’nın binayı bir kültür merkezine dönüştürme misyonunu desteklemek için sokağa açık, çağdaş bir cam ve çelik vitrin planlıyor. ”

Doğudan görülen Westchester Avenue istasyonu. 6 No’lu treni taşıyan, çatırdayan yükseltilmiş demiryolu, etrafında ve üzerinde kıvrılıyor; Amtrak rayları altından geçiyor. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

1940’ların başlarında yıpranmış küçük dükkanlara bölünmüş olan Hunts Point istasyonunun aksine, kuşatılmış Westchester Avenue istasyonu on yıllardır boştu, gürültülü ve çirkin bir altyapı karmaşasının ortasında muhteşem bir şekilde dinlenen unutulmuş bir sivil palazzo.

6 Nolu treni taşıyan yüksek demiryolunun gölgesinde, istasyonun giriş kulesi, selefi Sheridan Otoyolu’nun 1960’larda istasyonun güzel verandasını kestiği Sheridan Bulvarı’nın hemen doğusundaki karada oturuyor. Uzun, tek katlı bekleme odası, paslanmış çelik kirişlerle desteklenen hırpalanmış kiremit çatısı, Amtrak’ın Boston-Washington hattının rayları üzerinde bir köprü üzerinde oturuyor.

Ancak son yirmi yılda topluluk aktivizmi ve bunun sonucunda ortaya çıkan hükümet desteği, kentsel kakofoniden bitişik yeşil bir soluklanma yarattı. İstasyonun hemen doğusunda, Bronx Nehri kıyısındaki eski bir sanayi tesisinden geri kazanılan yedi dönümlük bir alanda 2009 yılında açılan Beton Santrali Parkı yer almaktadır.

Park, 23 millik Bronx Nehri boyunca planlanmış bir dizi bağlantılı park ve parkur olan Bronx River Greenway’in bir parçasıdır; Beton Santrali Parkı’nı hem kuzey hem de güneydeki parklara bağlamak için şu anda yapım aşamasında olan büyük yeni bölümlerle 19 mil inşa edildi.

Yerel kar amacı gütmeyen gruplar ve SLO Architecture’ın müdürleri Amanda Schachter ve Alexander Levi, uzun süredir sahipsiz Westchester Avenue istasyonunu Beton Santrali Parkı’na kuzey kapısı olarak restore etme hayalini beslediler ve federal Çevre Koruma Ajansı’ndan iki tur finansman sağladılar. bu rüya ivmeyi yeniledi.

Şehir İçi Fonu ve Vita Nuova tarafından EPA tarafından finanse edilen bir rapor ,, Barış ve Adalet için Gençlik Bakanlıkları ve SoBro olarak bilinen South Bronx Genel Ekonomik Kalkınma Şirketi de dahil olmak üzere topluluk gruplarının Amtrak’tan istasyonu nasıl satın alabileceği veya kiralayabileceği konusunda bir restorasyon yol haritası ortaya koyuyor.


Rapor, gruplara Amtrak’a ayrıntılı bir teklifin nasıl hazırlanacağı konusunda teknik tavsiyelerde bulunur ve Gençlik Bakanlıkları ile SoBro’nun önce şehir Parkları Departmanı ile ve istasyonun toplum için yenilenmesinin iki sadık destekçisiyle birlikte yeni bir kar amacı gütmeyen kalkınma şirketi kurmasını önerir. kullanın: Bir topluluk aktivist grubu olan Bronx’u ve Bronx Nehri koridorunu iyileştirmek için çalışan bir kamu-özel ortaklığı olan Bronx River Alliance’ı sevmek.

Parklar Departmanı sözcüsü Dan Kastanis, ajansının demiryolu binasının mimari önemini fark ettiğini ve 2018’de satın alıp yenilemeyi araştırdığını söyledi. Ancak, “istasyonla ilgili yakın zamanda herhangi bir teklif almadık. ”

Bronx grupları uzun zamandır Westchester Avenue istasyonunu bitişikteki Beton Santrali Parkı’na açılan bir kapı olarak restore etmeyi hayal ediyor. Bir versiyonda, istasyonun giriş kulesi bir park girişi olarak yerinde restore edilecekti. Hafif, kapalı bir köprü, ziyaretçileri bekleme odasının bir topluluk alanı olarak yeniden inşa edileceği parka götürecekti. Kredi. . . SLO Mimarisi

Topluluk geri bildirimlerine dayanarak, EPA tarafından finanse edilen rapor, tercih edilen yeniden geliştirme konseptinin, tarihi kuleyi ve bekleme alanını kamu kullanımı için orijinal konumlarında restore etmek ve istasyondan Betona bir yaya köprüsü ve rampa eklemek olacağını söyledi. Bitki Parkı. Çok ihtiyaç duyulan banyolar kuleye konabilir.

Gençlik Bakanlıkları tarafından tercih edilen konsept, kuleyi asil bir park girişi olarak yerinde rehabilite ederken, parka hafif, kapalı bir köprü ve yürüyüş yolu sağlarken, bekleme salonunun yıl boyunca etkinlik ve eğitim alanı olarak yeniden inşa edileceği yer olacak. Bu ve diğer konseptler, SLO Architecture tarafından özel hibelerle geliştirilmiştir.

Diğer bir konsept, istasyonun kulesi ve bekleme salonunun orijinal konumlarında kamu kullanımı için rehabilite edilmesi, istasyondan Beton Santrali Parkı’na bir yaya köprüsü ve rampa eklenmesidir. Kredi. . . SLO Mimarisi

Gençlik Bakanlıkları, istasyonun kar amacı gütmeyen bir grup tarafından satın alınmasını, “yırtıcı bir geliştiricinin” istasyonu almasını engelleyen “soylulaştırma karşıtı bir strateji” olarak görüyor, dedi grubun yönetici direktörü David Shuffler.


Diğer kullanımların yanı sıra Gençlik Bakanlıkları, yenilenen istasyonu çocuklara yerel çevre adaleti hareketinin kendi mahallelerindeki koşulları nasıl iyileştirdiğini öğretebilecekleri bir yer olarak kullanmayı umuyor.

Bu Bay Shuffler’ın ilk elden bildiği bir hikaye. 1980’lerde ve 90’larda Soundview’de, Gilbert istasyonunun yakınında büyürken, Bronx Nehri bir çöplüktü. Bir genç olarak, şu anda başkanlığını yaptığı organizasyon için kirli nehirden lastik çeken diğer gönüllülere katıldı. Bronx River Alliance’a göre, düzinelerce grubun koordineli bir eylemci çabası, 1997’den bu yana nehirden 700 ton çöp, 89 araba ve 21.500 lastiğin kaldırılmasıyla sonuçlandı.

Eşgüdümlü bir taban hareketi, Sheridan Otoyolu’nu genişletmek için bir eyalet planını da geri püskürttü, Gençlik Bakanlıkları ise bunun yerine Beton Santrali Parkı oluşturmak için başarılı bir mücadele verdi. Ve 2019’da, uzun süredir kirlilik ve astımla boğuşan bir topluluk için çevresel bir zaferi taçlandıran New York Eyaleti, Sheridan Otoyolu’nun eyaletler arası bir otoyoldan daha yaya dostu bir bulvara 75 milyon dolarlık dönüşümünü tamamladı. Devlet o zamandan beri büyük bir 1 dolar başlattı. Sheridan Bulvarı ve Bruckner Otoyolu’nun alışverişini yeniden inşa ederek mahalleyi dönüştürmek için 7 milyar proje.

Bay Shuffler, Sheridan ve park arasındaki stratejik ve sembolik konumu göz önüne alındığında, eski Westchester Bulvarı istasyonunun “bağlantı noktası ve aynı zamanda deniz kıyısını canlandırmanın bir sonraki adımı” olduğunu söyledi. “Bu, çevre eğitimi ve yönetimi için ayrılmış bir alan olacak. ”

Amtrak tekliflere açık, ancak zaman ilerliyor.


On yıldan fazla bir süre önce Amtrak istasyonu yıkmak istedi, ancak Bronx Nehri İttifakı topluluğun onu kullanma konusundaki ilgisini ilettikten sonra, demiryolu yıkımı ertelemeyi ve grupla çalışmayı kabul etti. Amtrak, 2013 yılında istasyonu görüşmek üzere yerel paydaşlar ve Parklar Departmanı ile bir araya geldi.

Westchester Avenue istasyonunu yeniden geliştirmenin şampiyonları, soldan: SLO Architecture’dan Amanda Schachter; Bronx’u Sevmek’ten Nilka Martell; Barış ve Adalet Gençlik Bakanlıklarından David Shuffler; ve SLO Architecture’dan Alexander Levi. Kredi. . . Tony Cenicola/The New York Times

“Amtrak, BRA’nın (veya başka herhangi bir grubun) istasyon için sahip olduğu her türlü planı kabul etmeye devam ediyor ve alıcının binayı yenilemesi gerektiği koşuluyla istasyonun restorasyonu için ilgili taraflardan gelen teklifleri kabul etmeye istekli. Amtrak sözcüsü Jason Abrams bir e-postada, Amtrak için güvenlik ve yapısal bir tehdit oluşturuyor” dedi.

Amtrak’ın istasyonun yapısı hakkında “çok endişeli” olduğunu ve demiryolunun somut bir teklif almadığını da sözlerine ekledi.

“Bu tarihi istasyonun gelecekteki kullanımı için bir çözüm bulmak isterken,” dedi, “birincil sorumluluğumuz çalışanlarımızın ve yolcularımızın güvenliğini sağlamak ve planlar yapılmadığı takdirde yıkıma başvurmak zorunda kalabiliriz. yakın zamanda alındı. ”

Kâr amacı gütmeyen gruplar tarafından tasarlanan çoğu rüyada olduğu gibi, en zorlu zorluklardan biri, herhangi bir istasyonun yeniden canlandırılması için nasıl ödeme yapılacağıdır. Özel bir 2018 fizibilite çalışması, proje maliyetlerini 10 milyon ila 15 milyon dolar olarak tahmin etti, ancak Bay Shuffler, çalışmanın özel hibeler, finansman ve kamu parasıyla finanse edilerek 8 milyon ila 10 milyon dolar arasında yapılabileceğine inandığını söyledi.

“Yeni yıl için önceliklerimden biri, Cass Gilbert’in Westchester Avenue istasyonunun Ulusal Tarihi Yerler Kaydı’na dahil edilmesini savunmak” ve böyle bir projeyi vergi için nitelendirerek “istasyonun yenilenmesi için zemin hazırlamak”. Güney Bronx’u Kongre’de temsil eden Demokrat Ritchie Torres, teşvikler, dedi.

Kasım ayında Kongre tarafından kabul edilen iki partili altyapı faturasından gelen paranın istasyonun gençleşmesine tahsis edilebileceğinden şüphelendiğini de sözlerine ekledi.

Proje başarılı olursa, 75 yıldan uzun bir süredir ilk kez istasyonun terrazzo zeminlerinde ayak sesleri her gün yankılanacak.

Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun. Bizi Twitter’da takip edin: @nytrealestate.
 
Üst