‘Hızlı Mobilya’ Ucuzdur. Ve Amerikalılar Çöpe Atıyor.

Idealed

Active member
Bir pazar veri şirketine göre, Amerikalılar pandemi sırasında mobilya yığınları satın aldı ve masa, sandalye ve veranda ekipmanı satışları 2019’dan 2021’e 4 milyar dolardan fazla arttı. Ve birçoğu on yıl boyunca hayatta kalamayacak.

Seri üretilen ve nispeten ucuz olan hızlı mobilyaların elde edilmesi ve ardından terk edilmesi kolaydır. Shein ve Zara gibi perakendecilerin sadece birkaç kullanımdan sonra atılmak üzere bir sürü ucuz, modaya uygun giysi ürettiği hızlı moda gibi, hızlı mobilyalar da takılmak isteyenler için ama yerleşmeyenler içindir. Bu bir sezonluk mobilya kaçamağı.

Urbana-Champaign’deki Illinois Üniversitesi’nde endüstriyel tasarım profesörü olan Deana McDonagh, Covid-19 karantinası sırasında satın alınan Ikea yataklarının ve Wayfair masalarının çoğunun yaklaşık beş yıl dayanacak şekilde tasarlandığını söyledi. Bayan McDonagh, “Hızlı mobilyalarla, fast food’la ilişkim olduğu gibi bir ilişkim var” dedi. “Kültürden yoksun ve onunla herhangi bir tarih taşımıyor.”

İsveçli Ikea yaptığı açıklamada, mobilyalarının “ömrü tahmininin değişebileceğini” ve müşterilerin artık kullanamayacakları ürünleri onarmaya, satmaya veya iade etmeye teşvik edildiğini söyledi. Wayfair, bir sözcü aracılığıyla, “tüm stiller ve fiyat noktalarında geniş bir mobilya ürünleri yelpazesi satıyoruz” dedi ve bazılarının “nesiller boyu sürecek ve aynı zamanda uygun fiyatta müşteri ihtiyaçlarını karşılayan mobilyalar” anlamına geldiğini de sözlerine ekledi.


Giderek, kiracılar ve ev sahipleri hızlı ve ucuz olanı tercih ediyor ya da Overstock.com’un stil direktörü Amber Dunford’un tanımladığı gibi, “insan elinin eksik olduğu mobilya”. Ve uzun tutmazlar. Çevre Koruma Ajansı’na göre, Amerikalılar her yıl 12 milyon tondan fazla mobilyayı atıyor ve 1960’tan bu yana yüzde 450 büyüyen katı atık dağları yaratıyor. Atılan mobilya parçaları geri dönüştürülebilir, ancak büyük çoğunluğu çöplüklerde biter.

“Hem mekansal olarak hem de günümüzde çok sayıda hızlı mobilya üretildiği için oldukça büyük bir sorun, sadece ahşap ve metal değil. Sürdürülebilirlik uzmanı Ashlee Piper ve “Give a Sh*t: Do Good” kitabının yazarı Ashlee Piper, “Malzemeler biyolojik olarak parçalanmıyor veya parçalanmıyor” dedi. Daha iyi yaşa. Gezegeni kurtar.” “Bu Leviathan sorununu çöplüklerde attığımız mobilyalarla yaratıyoruz.”

Next Move Strategy Consulting’in bir raporuna göre, tek başına e-ticaret mobilya pazarı 2021’de 27 milyar dolardan fazlaydı ve 2030’a kadar 40 milyar doları aşması bekleniyor. Ikea yılda ortalama 50 yeni lokasyon açıyor; Dünyanın en büyük perakendecisi olan Amazon’un artık iki özel markalı mobilya markası var, yüzyıl ortası modern Rivet ve daha çiftlik evi tarzındaki Stone & Beam.

Hızlı mobilya tüm kusurlarına rağmen milyonlarca ev sahibine uygun fiyata şık bir evde yaşama fırsatı sunuyor. Gençler hızla artan konut fiyatları ve ekonomik kaygılarla mücadele ederken, antika pazarlarına göz atmayı veya özel ürünler için alışveriş yapmayı tercih edenler bile bunu yapacak kaynaklara sahip değiller.

Çevreciler, çöplüklerin tüketicilerin attığı seri üretilen “hızlı mobilyalar” ile tıkandığını söylüyor. 2021’de Manhattan’ın Yukarı Doğu Yakası sokaklarında çöplerle birlikte atılan yukarıdaki mobilya parçaları. Kredi… The New York Times için Jutharat Pinyodoonyachet

Sebastien Long, 2019’da Teksas’ta kısa süreli mobilyalı daireler kiralayan Lodgeur’u kurdu. Dairelerin tasarımını kendi bünyesinde yapıyor ve neredeyse yalnızca Wayfair, Target, West Elm ve CB2 gibi perakendecilere güveniyor.

“Bunu, birçok projemizde gereken hızlı geri dönüş süreleri nedeniyle değil, aynı zamanda şık ve konforlu daireler yaratabildiğimiz için yapıyoruz” dedi. İş modeli nedeniyle mobilyaların dayanıklılığı onu pek ilgilendirmiyor, diye ekledi. “U-Haul’de hareket ettirdiğinizde hızlı mobilyaların hasar görme olasılığı daha yüksektir” dedi. “Bu yüzden onu dairenin içinde bırakıyoruz ve bunun yerine insanları içeri ve dışarı taşıyoruz.”

Ancak evlerine asla düşük kaliteli mobilyalar getirmeyeceklerine yemin edenler için bile, zorunluluk istisnanın anası olabilir. Pandemi sırasında Georgia Zikas Design’ın sahibi Georgia Zikas, New Jersey’de bir müşteriyle çalıştı ve ikinci evleri olarak kullanılacak milyonlarca dolarlık bir evi döşedi ve dekore etti. Kasım 2020’de kapandı ve arka bahçe havuzunu bahara kadar kullanabilmek istediler ama küresel üretim ve nakliye darboğazları, özel yapım mobilya parçalarının aylarca gecikmesi anlamına geliyordu.

Bayan Zikas, “Onların bir son teslim tarihi vardı” dedi. “Bu yüzden tasarımcılarımdan birine gittim ve ‘Sekiz haftada ne alabiliriz?’ dedim.”

Tüm ev, Pottery Barn, Crate & Barrel ve Ethan Allen’dan, daha yüksek fiyat noktalarına sahip, daha yüksek kaliteli malzemeler kullanan ve hepsinin sürdürülebilirlik taahhüdüne sahip satıcılardan gönderilmeye hazır parçalarla donatıldı. Ancak Bayan Piper gibi çevreciler, parçaları seri üretildiği için hala onları hızlı mobilya olarak görüyor. Bayan Zikas, bunun birkaç yıl önce onu şaşırtmış olabileceği bir seçim olduğunu söyledi. Ancak pandemi ve küresel tedarik zinciri üzerindeki dalgalanma etkisinden bu yana, tüm bahisler kapalı.

“Alışveriş yaptığımız yeri kesinlikle etkiliyor” dedi.

Doug Greene, Philadelphia’da 200 yıllık bir sıra ev satın aldı, ancak büyük bir tadilattan sonra, onu seri üretim mobilyalarla doldurmak istemediğine karar verdi. Kredi… New York Times için Steve Legato

Ancak bazen, ev sahiplerinin fikirlerinde bir değişiklik olur. 34 yaşındaki Doug Greene, beş yıl önce Philadelphia’da 200 yıllık bir sıra ev satın aldı ve bir bağırsak yenilemesi yaptıktan sonra, büyük bir özenle restore ettiği bir alana seri üretim mobilyalar getirmek istemediğini fark etti. Böylece kendi kendine nasıl mobilya yapılacağını öğrendi ve kız arkadaşı Ashley Hauza ile birlikte artık neredeyse her mobilya parçasını masif ahşaptan el işçiliğiyle yaptığı bir evleri var. Batı kırmızı sedir şelale bankı var. Elle kesilmiş dizgin eklemli beyaz meşe karyola var.


“Bir raftaki bir mağazadan alabileceğim her şeyden çok daha sağlam mobilya parçaları” dedi. “Daire değiştirdiğim her seferinde bir Ikea masası alırdım. Ben sadece insanların böyle yaptığını düşündüm. Artık yaratıcılık ve tasarım için çok daha büyük bir takdirim var.”

Son on yılda, bir dizi sürdürülebilirlik odaklı şirket, bir çözüm sunma umuduyla pazara girdi.

Bay Greene’in parçalarından biri, batı kırmızı sedir ağacından yapılmış bir şelale bankı. Kredi… New York Times için Steve Legato

İkinci el mobilyalar için çevrimiçi bir pazar yeri olan Kaiyo, 2014 yılında kuruldu ve o zamandan beri 3,5 milyon pounddan fazla mobilyayı çöplüklerden uzak tuttuğunu söylüyor. Boşaltmak için mobilyaları olanlar bunu Kaiyo’ya teklif edebilirler ve eğer şirket kabul ederse – CEO Alpay Koraltürk, şirketin kendilerine sunulan parçaların yaklaşık yarısını satın aldığını söyledi – ücretsiz olarak alınacağını ve satıcının alacağını söyledi. kontrol. Alıcılar çevrimiçi pazarda alışveriş yapabilir ve çevrimiçi gösterilen ürünlerin her zaman stokta olduğunu bilir.

“Herkesin bir ton mobilyası var. Çok az ürün bu kadar yaygın” dedi. “21. yüzyıl çözümünün ne olması gerektiğini hayal etmeye çalışıyordum.”

Bir kiralık mobilya abonelik hizmeti olan Fernish, müşterilerin her zaman doğrudan satın alma seçeneğiyle birlikte Crate & Barrel gibi markaların ürünleri için aydan aya hisse vermelerine olanak tanır. Servis, çöplüklerden 1 milyon pounddan fazla mobilya kurtardığını söylüyor.

Fernish’in CEO’su Michael Barlow, “Mobilyanın genellikle geri dönüştürülemeyen bir ürün olduğunun farkındayız” dedi. Ona ikinci bir hayat vermenin yolu, ilk etapta çok kaliteli ürünü dolaşıma sokmak ve bir tedarik zinciri oluşturmaktır” dedi. “Bizim için inşa ettiğimiz demografi, 20’li ve 30’lu yaşlardaki insanlar.”


Müşterilerin ve çevrecilerin baskısıyla karşı karşıya kalan büyük perakendeciler de daha iyisini yapacaklarını söylüyor.

Pandemi patlamasının ardından bu yaz satışların düştüğünü gören Wayfair, en son kurumsal sorumluluk raporunda, esas olarak ürünlerinin üretimi ve sevkiyatından kaynaklanan sera gazı emisyonlarını 2035 yılına kadar yüzde 63 oranında azaltma sözü verdi.

Kurucular Niraj Shah ve Steve Conine raporda, “Her şeyin anlaşıldığını iddia etmiyoruz, ancak Wayfair’e uygun bir yaklaşımla büyük sorunları ele almak ve stratejiler belirlemek için çalışıyoruz” dedi.

Ve Ikea, sürdürülebilirlik stratejisinde cesur iklim hedefleri belirledi ve 2030 yılına kadar yalnızca geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir malzemeler kullanarak ve sıfır atık yaratarak tamamen döngüsel olmaya söz verdi.

İsveçli Ikea yaptığı açıklamada, “Fiyatları düşük tutmak işimizin temel taşıdır” dedi. Ancak bu asla insanlar ve çevre pahasına olmamalı” dedi.

Şirket, 2021 mali yılında, odunlarının yüzde 99’undan fazlasının ya geri dönüştürüldüğünü ya da Orman Yönetim Konseyi tarafından sorumlu bir şekilde tedarik edildiğine dair sertifikalandırıldığını söyledi. Yüzde on dört tamamen geri dönüştürülmüştür.

Bayan Piper, hızlı mobilyaların etkisinin ekonomik açıdan en bilinçli insanlar için bile zor bir satış olduğunu söyledi. Ama değişimin mümkün olduğu konusunda iyimser.

“İnsanlar için daha seksi olan ve hızlı moda gibi sürdürülebilirliğe açılan kapı ilacı olan sürdürülebilirlik unsurlarınız var” dedi. Ancak Ikea bunu yapabilirse, “ve bunu nasıl yaptıklarını diğer şirketlerle paylaşmaya istekliyseler, bu gerçekten cesaret verici.”
 
Üst