NVIDIA, ‘Cyberpunk’ Sinemasının Nasıl Oluşturulduğunu Açıkladı

Epiclife

Member
NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıyeten NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu bağlamda; NVIDIA Studio’nun bu haftaki konuğu JSFILMZ takma ismini kullanan üç boyutlu dizayncı Jae Solina oldu. İki bâtın kişi içindeki gergin değiş tokuşun gizemle örülü bir kıssası olan Cyberpunk kısa sinemasının üretimindeki eşsiz üç boyutlu yaratıcı iş akışını gösteren Solina, herkesi etkileyecek üzere görünüyor.

İyi bir sinema tutkunu olan JSFILMZ, yenilikçi jenerasyon sinema direktörleri Christopher Nolan, David Fincher ve George Lucas’tan ilham aldı. Onların teknik yeteneklerini ve heyecan verici olay örgüleri ile zenginleştirilen kıssa anlatma yeteneklerini birleştirmelerini beğendi… Cyberpunk kısa filmi; güçlü, canlı renklerle tamamlanan ray-traced aydınlatması ve gölgeler ile yansımalarla çarpıcı bir gerçeklik sunmayı başardı. Pekala bu sinemanın gerisinde nasıl bir çalışma vardı?

Cyberpunk kısa sineması nasıl yapıldı?


Ray-traced ışık, karakterin gözlüğünün kenarından yansıyor ve etkileyici bir fotogerçekçilik sağlıyor.

JSFILMZ, Omniverse Machinima uygulamasını ve Reallusion iClone Connector‘ı kullanarak üç boyutlu tasarım uyumu ve ortam simülasyonu için NVIDIA Omniverse platformuyla süratli bir biçimde, sineması sadece bir günde yarattı. NVIDIA RTX A6000 GPU ve GeForce RTX 3070 Dizüstü Bilgisayar GPU’su kullanan sistemler içinde çarçabuk geçiş yapabildi.

JSFILMZ’nin tasarım seyahati, Omniverse Machinima‘da sahne oluşturma, fütüristik siberpunk lokantasını tasarlamak için art plan objelerini yerleştirip hareket ettirmeyle başladı. RTX GPU’ları, fotogerçekçi detayları korurken imaj alanı ortasında süratli, etkileşimli hareket elde etmek için Omniverse’in yerleşik RTX oluşturucusuna güç sağladı. Dikkat dağıtan gürültünün azaltılması, JSFILMZ’nin sahnelerinin oluşturulmasını beklemek zorunda kalmadan tasarıma odaklanmasına niye oldu.

NVIDIA MDL materyal kütüphanesinden nesneleri alan JSFILMZ, her yüzey, gereç ve doku ile en yüksek gerçekçiliğe ulaştı. Sanatçı ondan sonrasında sahneyi Reallusion içerik mağazasından indirilen insan karakter modelleriyle doldurdu. AccuLips özelliği kullanılarak Reallusion iClone Connector’da vokal animasyon oluşturuldu. Her ağız biçimiyle insan konuşma davranışını simüle edip, onlardan evvel yahut daha sonra gelenlerin niteliklerini aldı. JSFILMZ, oyuncularının seslendirme belgelerini yükledi ve animasyonlar otomatik olarak oluşturuldu.


JSFILMZ, animasyonları yakalamak için, her iki karakter için de hareketler gerçekleştiren bir Xsens Awinda başlangıç vücut-hareket-yakalama kıyafetine döndü. Xsens yazılımını kullanarak görsel efekt datalarını işledi, temizledi ve dışa aktardı. JSFILMZ, Reallusion oyuncu çekirdeği mağazasında eksiksiz animasyon dizilerini arayarak ve seçerek her karakter için eşsiz yürüme animasyonları entegre etti. Karakterlere farklı hareketi yakalamalarını aktarmak ve uygulamak için iClone Connector’a döndü ve sahne için animasyonları tamamladı. Son üç boyutlu adım ise aydınlatmayı ayarlamak oldu. Omniverse’de nasıl ışıklandırılacağına dair ipuçları için JSFILMZ’nin Omniverse teknik bilgisini ve aydınlatma tekniğini aktardığı canlı yayın eğitimi izlenebilir.

JSFILMZ’e göre, ışık ekleme ve ışık değiştirme, Machinima kullanmanın öteki bir avantajını ortaya çıkardı: Görüş alanında daha akıcı hareket için gerçek vakitli ışın izlemeli mod ile en gerçek, detaylı manzara için etkileşimli yol izlemeli mod içinde rahatça geçiş yapma yeteneği. Akabinde, NVIDIA GeForce RTX GPU’lar tarafınca desteklenen Omniverse RTX Renderer‘ı kullanarak ışın izlemeli son işlemeleri dışa aktardı.


Omniverse tarafınca birbirine bağlanan birden çok 3B uygulamayla çalışmak, JSFILMZ’i saatlerce sayısız ortam oluşturma, evrak indirme, belge çeşitlerini dönüştürme, bir daha yükleme ve daha fazla işle uğraşmaktan kurtardı. JSFILMZ; “Bütün bunları meskende yapabilmem epey çılgınca” dedi. daha sonraki basamakta ise Cyberpunk kısa sinemasını tamamlamak için DaVinci Resolve‘de düzenleme ve renk düzeltmesi adımları gerçekleştirildi.

JSFILMZ tarafınca uygulanan renk derecelendirme, görüntü düzenleme ve renk kapsamı özelliklerinin tümü, GPU’sunun gücü ile hızlandırılarak daha çabuk düzenlemelere imkan tanıdı. NVIDIA donanım kodlayıcı ve kod çözücü, GPU hızlandırmalı dışa aktarmayı epeyce süratli hale getirdi. Ve bu biçimdece Cyberpunk kısa sineması izlenmeye hazır hale gelmiş oldu.


üç boyutlu sanatkarlar, JSFILMZ’nin NVIDIA Omniverse eğitici YouTube görüntülerinden yararlanabilirler. Bu görüntüler, Omniverse platformuna kapsamlı bir genel bakış olup, heyetim ve aydınlatma, sürece ve animasyon üzere uygulama içi özelliklere kadar temel ayrıntıları paylaşıyor.


JSFILMZ, YouTube kanalında ve Udemy kursları aracılığıyla NVIDIA Omniverse ve Unreal Engine 5 konusunda uzmanlaşmış üç boyutlu tasarım iş akışları öğretiyor.

Omniverse YouTube kanalında ipuçları, püf noktaları ve daha fazlası dahil olmak üzere NVIDIA Omniverse hakkında daha fazla bilgi edinilebilir. Dayanak için Omniverse forumları keşfedilebilir yahut toplulukla sohbet etmek için Discord sunucusuna iştirak sağlanabilir. Aktüel bilgiler için Omniverse Twitter, Instagram ve Medium sayfalarına göz atılabilir.

NVIDIA Studio Facebook, Twitter ve Instagram’dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.

Bu ortada; Cyberpunk kısa sineması, 27 Haziran’a kadar müracaatların kabul edildiği #MadeinMachinima yarışının da tanıtımında kullanılıyor. Dizayncılar, RTX hızlandırmalı NVIDIA Studio dizüstü bilgisayarları kazanma talihi için Omniverse Machinima uygulamasını kullanarak sinematik bir kısa hikaye canlandırmaları gerekiyor.

Karşınızda Cyberpunk
 
Üst