Yeni Nesil Etkileyenler D.I.Y.’yi Küçük Bir Bütçeyle Keşfetti

Idealed

Active member
2020 baharında, Emily Shaw yeni bir üniversite mezunuydu ve birçok pandemi mezunu gibi, evde işi ve yapacak hiçbir şeyi olmadan yaşıyordu. Bu yüzden, ailesinin New Hampshire’daki evini kullanmak ve onarmak için derecesini iç mimariye koymaya karar verdi ve süreci TikTok’ta kayıt altına aldı.

Bir ay içinde @emilyrayna adlı hesabında onun halıları çekmesini, tezgahı değiştirmesini ve eski mobilyalarını restore etmesini izleyen 1 milyon takipçisi oldu. Ebeveynlerinin evinden taşınan 23 yaşındaki Bayan Shaw, “Oldukça korkutucuydu” dedi ve şimdi 5,2 milyon takipçili TikTok’a sahip. “Ondan önce asla sosyal medyaya giren biri olmadım. ”

Bayan Shaw beklenmedik bir şekilde, TikTok’u bu kadar leziz yapan küçük külçeler içinde paketlenmiş, kendin yap ev tadilatının angaryasına iştahı olan bir izleyici kitlesine ulaştı. Yatıştırıcı ama neşeli bir dış sesle anlatılan ilk videoları, yenilenmenin pürüzlerine odaklanıyor. Bir klipte duvar kağıdını kaldırmak için kullandığı araçlardan bahsediyor. Bir diğerinde, boyama için en iyi bandı önerir (spoiler uyarısı, mavi değil.)

Bayan Shaw, HGTV gibi ağlar tarafından popüler hale getirilen ev makyaj programlarının parlak görüntüsüne bir alternatif sunan genç etkileyicilerden oluşan bir kadro arasında yer alıyor. Bu ev geliştirme dünyasında, Chip ve Joanna Gaines gibi duvarları yıkarken ve gemiyi tokatlarken şanssız bir ev sahibinin elini tutacak profesyonel bir ikili yok. Bunun yerine, TikTok, Instagram ve YouTube’daki bu etkileyiciler, son derece kısıtlı bir bütçeyle evlerini kendi başlarına nasıl tamir edeceklerini bulmaya hevesli genç bir nesli cezbediyor.


Dolar Mağazası buluntularına ve Home Depot kerestesine büyük ölçüde güvenen bu etkileyiciler, Instagram’a layık bir oturma odasının dört haneli, hatta üç haneli bir bütçe gerektirdiği fikrini reddediyor. Kiracılar ve ev sahipleri, Ikea şifonyerleri veya bahçede satılan abajurları şımarık merkez parçalarına nasıl dönüştüreceklerini öğrenebilirler. Bayan Shaw, ebeveynlerinin oturma odasını, yemek odasını, mutfağını, verandasını ve aile odasını 1.000 dolara havalı bir şekilde yeniledi ve yeterli dirsek yağı ve zımpara kağıdı ile neredeyse her şeyin büyük bir açığa çıkmaya layık olabileceğini gösterdi.


“Hala tüm videolarıma çok fazla yorum alıyorum, ‘Ah, bu tasarımı asla karşılayamam,’ dedi Bayan Shaw. “İnsanlara bunun yapabilecekleri bir şey olduğuna dair güvence vermeye çalışıyorum. Küçük bir bütçeyle bir alanı iyileştirebilecek üç unsur olarak renk, aydınlatma ve mobilya düzenine dikkat çekti. “Paraya mutlaka dokunmayan pek çok şey var” dedi.

Bayan Shaw, projeyi ailesinin evinde ödemek için eski mobilyalarını çevrimiçi olarak sattı ve geliri yeni malzemeler satın almak için kullandı. Bulduklarını, erkek arkadaşının internette ücretsiz olarak bulduğu basınçlı işlem görmüş ahşap bloklardan inşa ettiği yeni veranda için zımparalayıp mühürlediği ve bir masa haline getirdiği bir ağaç kütüğü gibi kutladı. Son derece kısıtlı bütçeye rağmen, Bayan Shaw, sıkışık, klostrofobik bir yaşam alanını, ebeveynleri için havadar, modern bir alana dönüştürdü ve bu durumu 11 dakikalık göz yaşartıcı bir YouTube videosunda sergiledi. Ebeveynlerinin projesini bitirdiğinden beri kendi dairesini dekore etti ve sinir bozucu alanlarının fotoğraflarını gönderen takipçilerine tasarım tavsiyesi verdi.

1.3 milyon abonesi olan bir YouTube kanalı olan Lone Fox’ta, Drew Scott kısa süre önce annesinin kasvetli banyosunu 300 dolardan daha az bir fiyata kiracı dostu bir tadilat yaptı, bej karo zeminleri soyma ve yapıştırma altıgen karolarla ve duvarları ahşapla kapladı. soyma ve yapıştırma metro fayansı duvar kağıdı. Ikea tüyolarıyla ilgili başka bir videoda, bir sepeti asılı bir lambaya dönüştürüyor ve sade bir çam dolabını parlak siyah bir kabine dönüştürüyor.


Sn. 26 yaşındaki Scott, kanalı 2018’de başlattı, ancak insanların zamanlarını meşgul edecek ve evlerini iyileştirecek aktiviteler aradıkları pandemi sırasında ilgi gördü. Takipçilerinin çoğu, dairelerinin ev gibi hissetmesini isteyen kiracılardır. Kolay duvar kaplamaları ve mobilya iyileştirmeleri gibi kiracı dostu iyileştirmelere odaklanmayı seven bir kiracı olan Bay Scott, “Onları sevimli hale getirmek için çözümlere ihtiyaçları var” dedi.


Kanal artık Bay Scott’ın tam zamanlı işi. Uzun, neşeli eğitimlerde abonelerine eski bir boya kutusundan ve ahşap dübellerden nasıl saksı yapılacağını ya da kamış ve çamdan nasıl yatak başlığı yapılacağını gösteriyor. “Tam bir tasarım ekibine ihtiyacınız yok” dedi. “Böyle bir dönüşüm sağlayan bir bütçeyle yapabileceğiniz küçük şeyler var. ”

Daha büyük bir bütçeye sahip daha iddialı DIY kalabalığı için, Ashley Basnight’ın kendisi için bir mutfak masasını başarıyla kurduktan ve ahşap işçiliğine bağlandıktan sonra 2016 yılında başlattığı bir Instagram hesabı olan Smashing DIY var.

30 yaşındaki Bayan Basnight, Instagram hikayelerinde Oklahoma City yakınlarındaki evinin yenilenmesini anlatıyor. Takipçilerine fayans döşemeyi, tahta ve çıta döşemeyi ve kiler yapmayı öğretiyor. El yapımı Haven adlı web sitesinde, mobilyaları için tasarım planları satıyor ve ahşap işleme ve yenileme eğitimleri sunarak takipçilerine projelerini nasıl kopyalayacakları konusunda adım adım kılavuzlar sunuyor.

Basnight, videolarını sadece sonuçlara değil sürece odaklandığında takipçilerinin arttığını fark etti. Artık projelerini, sevmediği ama geniş bir izleyici kitlesi çeken bir tarz olan modaya uygun çiftlik evi dekoruyla sınırlamak zorunda değil. Bunun yerine, “modern boho glam” olarak tanımladığı kişisel tarzını sergileyebilir. ” Yakın tarihli bir gönderiye göre, şu anda 224.000 takipçisi var ve 2021’de etkileyici olarak 267.000 dolar kazandı. İki ay önce, sosyal medyadaki varlığına odaklanmak için yazılım mühendisi olarak işinden ayrıldı.


29 yaşındaki Kelsey MacDermaid ve 29 yaşındaki Becky Wright, 2010 yılında Toronto’da kolejdeyken yurt odalarını güzelleştirmek isteyen öğrenciler için bir pazar gördüklerinde YouTube kanalları The Sorry Girls’ü başlattılar. Bayan Wright, “Üniversite öğrencileri olarak fazla bir bütçemiz yoktu” dedi. “Yurt odanızı yaşamak istediğiniz bir yer gibi nasıl gösterirsiniz?”


Buldukları yanıt, paletlerin nakliyesiydi. Ya da en azından cevaplardan biri buydu. Erken bir proje için, bir nakliye paletini turkuaz boyadılar ve onu bir sehpaya dönüştürdüler. Sonra Bayan Wright yatağı için bir başlık istedi, bu yüzden elektrikli matkabın nasıl kullanılacağını öğrendi ve nasıl yapılacağını anladı.

Şimdi, kanallarında on yıldan fazla bir süredir ve 2, 1 milyon abonesiyle, Sorry Girls 10 kişilik bir kadroyla Toronto’daki bir ofiste faaliyet gösteriyor. Üniversite günleri çok geride kalmış olabilir, ancak yine de uygun fiyatlı dekora odaklanıyorlar.

Yakın tarihli bir videoda ikili, bir çalışanın yeşil banyosunu kurtarıyor. Diğerinde, daha fazla depolama alanı eklemek için bir kanepe konsolu ve raflar oluşturarak farklı bir çalışanın küçük oturma odasını daha yaşanabilir hale getiriyorlar. Akıllı bir gölge yerleşimi ile kısa bir pencere daha uzun görünür ve izleyicilere duvara tutturulan katlanabilir bir masanın nasıl yapılacağı gösterilir. Diğer videolarda, hasır sepet ve plastik tabaktan dekoratif bir tepsi yapmak gibi ikinci el mağaza buluntularını kullanarak Anthropologie nakavtlarını nasıl yapacaklarını buluyorlar.

Tüm bu coşku, yeterli sprey boya, sıcak tutkal ve verimli ikinci el mağazaları ile neredeyse her alanın internete ait gibi görünebileceğini gösteriyor.

Konut emlak haberleriyle ilgili haftalık e-posta güncellemeleri için buradan kaydolun. Bizi Twitter’da takip edin: @nytrealestate.
 
Üst